بدون ماسک از منزل خارج نشوید ، مهم ترین علامت کرونا

به گزارش تور فرانسه، مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر استفاده از ماسک و اجتناب از ترددهای غیرضروری تاکید نمود.

بدون ماسک از منزل خارج نشوید ، مهم ترین علامت کرونا

جهت دریافت خدمات آلاچیق دو طبقه چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، مهشید طالبی طاهر، با تاکید بر اینکه حتماً ماسک بزنید و از حضور در مکان های شلوغ جداً اجتناب کنید، گفت: متاسفانه از یک ماه گذشته تعداد مبتلایان و بیماران کووید 19 به علت عدم قرنطینه، سفرهای غیر ضروری و افزایش ترددها، فرایند صعودی داشته است.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: علائم این بیماری چندان تغییر نکرده است، اما حضور سالمندان با درگیری ریه در بیمارستان ها بیشتر شده است و نکته قابل توجه اینکه متاسفانه ترس از بیماری کمتر شده و افراد دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند که این خود سبب حادتر شدن حال بیماران می گردد.

درخواست دانشمندان دنیا از مردم: لطفا همه ماسک بزنید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دردهای عضلانی و مفصل در بیشتر بیماری های ویروسی وجود دارد و مختص کرونا نیست، ولی اسهال و درد شکم می تواند از علائم کرونا باشد، آنچه در این مرحله در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و مبتلایان به کرونا با آن روبرو هستیم، احساس سنگینی روی قفسه سینه و تنگی نفس است که در آنفلوانزا دیده نمی گردد.

طالبی طاهر ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از کادر درمان، پزشکان، پرستاران و نیروهای پشتیبانی به علت روبروه با بیماران پرخطر، مبتلا شده اند.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه نمود: افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، مانند بیمارانی که پیوند کلیه انجام دادند یا دارای بیماری آرتریت و… هستند باید بسیار مراقب باشند. همچنین افرادی که دچار کمبود ویتامین C و D هستند، مستعد بیماری های عفونی هستند.

وی اعلام نمود: بدون ماسک از منزل خارج نشوید و حتی الامکان منزل را ترک نکنید، سفرهای غیرضروری را کنسل نمایید و از تردد در مکان های پرتجمع خودداری کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیح داد: استفاده از ماسک معمولی بیشتر از 15 دقیقه در فضای عمومی و در فاصله کمتر از یک متر ممکن است جوابگو نباشد، لذا تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 527

به "بدون ماسک از منزل خارج نشوید ، مهم ترین علامت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون ماسک از منزل خارج نشوید ، مهم ترین علامت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید