ترامپ برای اتباع 7 کشور دیگر محدودیت سفر به آمریکا وضع می نماید

به گزارش تور فرانسه، رئیس جمهور آمریکا میخواهد نام 7 کشور دیگر را به فهرست کشورهایی که برای سفر اتباع آنها به ایالات متحده محدودیت وجود دارد اضافه کند.

ترامپ برای اتباع 7 کشور دیگر محدودیت سفر به آمریکا وضع می نماید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا میخواهد نام 7 کشور را به فهرست کشورهایی که ورود اتباع آنها به ایالات متحده ممنوع است، اضافه کند.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ترامپ میخواهد برای اتباع هفت کشور جدید محدودیت هایی در زمینه صدور ویزا قائل گردد: بلاروس، اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا.

رسانه آمریکایی که این خبر را به نقل از منابع مطلع در دولت ترامپ گزارش داده نوشته اتباع این کشورها مشمول منع سفر کامل به ایالات متحده نخواهند شد، اما واشنگتن ممکن است برای آنها محدودیت هایی در زمینه صدور بعضی انواع ویزا مانند ویزاهای بازرگانی یا سیاحتی در نظر بگیرد.

مقام های آمریکایی گفته اند که این فهرست هنوز نهایی نیست.

قرار نگرفتن نام عربستان سعودی در این فهرست ممکن است انتقاد بعضی از مخالفان دولت ترامپ را در پی داشته باشد، به خصوص بعد از آنکه وزارت دادگستری آمریکا حدود 10 روز پیش تیراندازی یک نظامی این کشور در یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا را تروریستی خاطرنشان کرد.

وزیر دادگستری آمریکا در آن بیانیه روز 23 دی ماه همچنین اعلام نموده 21 دانشجوی نظامی عربستان سعودی هم پس از انجام تحقیقات درباره این تیراندازی به کشور خودشان فرستاده شده اند.

ویلیام بار، آن روز در یک کنفرانس خبری روز گفت تیراندازی که در ماه دسامبر در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در شهر پنساکولا ایالت فلوریدا انجام شد اقدامی تروریستی بوده است.

یک نظامی عربستانی که از طرف نیروی هوای کشورش برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا اعزام شده بود ماه گذشته سه نفر را با شلیک گلوله کشت و 8 نفر دیگر را زخمی کرد.

ممنوع کردن ورود مسلمان ها به آمریکا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت های سال 2016 بود. او در نخستین روزهای حضورش در کاخ سفید، با امضای فرمانی که به فرمان ممنوعیت ورود مسلمان ها معروف شد، اتباع چند کشور از جمله ایران را از ورود به آمریکا منع کرد.

نسخه تعدیل شده این فرمان، بعدا به تأیید دیوان عالی آمریکا هم رسید و اکنون اجرایی است. این نسخه اتباع ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن را به صورت موقت و پناهجویان این کشورها را به صورت دائم از ورود به آمریکا منع نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 90

به "ترامپ برای اتباع 7 کشور دیگر محدودیت سفر به آمریکا وضع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای اتباع 7 کشور دیگر محدودیت سفر به آمریکا وضع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید