جانباختگان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به 354نفر رسید

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند که در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به 354 نفر رسید.

جانباختگان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به 354نفر رسید

دکتر پرویز یزدان پناه اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز 18452 مورد (86 درصد موارد مبتلا) گزارش شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 271 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 125 نفر مبتلای قطعی و 27 نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: امروز نیز جواب 377 نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که 35 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های بویراحمد (28درصد)، کهگیلویه (24درصد)، دنا (9درصد)، باشت (8درصد)، گچساران (7درصد) و چرام (7درصد) بودند.

یزدان پناه توضیح داد: با باز شدن مجدد بعضی از اصناف ضروری است هشدارها را جدی بگیریم، فاصله فیزیکی را رعایت کنیم، استفاده از ماسک را هرگز فراموش نکنیم و دست های خود را به صورت مرتب بشوئیم و در تجمعات حضور پیدا نکنیم تا بتوان پیروز به کنترل این ویروس شویم.

وی مطرح نمود: امید است از روز شنبه محدودیت ها در شهرهای استان کم گردد و مردم از حضور غیرضرور در مکان های پر تردد و پرخطر مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و موسسات پزشکی به جد بپرهیزند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: اصلی ترین واقعیت برای مبارزه با کرونا کاهش ارتباطات با افراد شناخته شده و مبتلا و همچنین افراد ناقل است. ضروری است افرادی که مشکوک به کرونا هستند، خانواده بیمار و کسانیکه با بیمار تماس داشته اند در خانه قرنطینه باشند و در صورت احتیاج به تست و مراقبت های پزشکی با هماهنگی با بهورزان و یا مراقبین سلامت به مراکز 16 ساعته مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 883

به "جانباختگان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به 354نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانباختگان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به 354نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید