خبرنگاران الجزیره: نظرسنجی ها بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات است

به گزارش تور فرانسه، تهران- خبرنگاران- شبکه الجزیره شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سطح و اعتبار نظرسنجی ها در آمریکا از سال 2016 تا کنون بهبود یافته و نتایج نظرسنجی های کنونی نشان می دهد که جو بایدن نامزد دموکرات ها پیروز انتخابات 2020 است.

خبرنگاران الجزیره: نظرسنجی ها بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات است

به گزارش خبرنگاران، شیبی تلهامی پژوهشگر و استاد علوم سیاسی در دانشگاه مریلند به الجزیره گفت: اگر ما سابقه نتایج نظرسنجی ها در سال 2016 را نداشتیم می شد به طور قطع گفت که بایدن پیروز انتخابات است.

تلهامی اضافه کرد: هرگونه تجزیه و تحلیل عینی در مقایسه با سال 2016، شما را به این باور می رساند که شرایط ترامپ تقریباً ناامید نماینده است.

بی اعتمادی به نظرسنجی ها زمانی به اوج خود رسید که در سال 2016 دونالد ترامپ برخلاف نتایج بیشتر نظرسنجی ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد.

اما با گذشت چهار سال از آن تاریخ، میانگین نظرسنجی های با کیفیت نشان می دهد که بایدن در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا در برابر ترامپ پیشرو است.

ترامپ با رد نتایج نظرسنجی ها در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا گفت: ما دارای آرای 52 درصد هستیم، آنها نمی خواهند این آمار را گزارش دهند.

ترامپ اضافه کرد: هر نظرسنجی که به نفع ما باشد آنان به آن رجوع نمی نمایند.

آمریکایی ها سه شنبه آینده (سوم نوامبر/13 آبان) درباره رئیس جمهوری جدید خود تصمیم گیری می نمایند. با این حال متوسط نظرسنجی ها از 4 اکتبر (13 مهر) تا به امروز حمایت از بایدن را بالای 50 درصد نشان می دهد.

نظرسنجی جدید ایندیپندنت نشان می دهد که بایدن با اختلاف 14 واحد در نظرسنجی ملی از ترامپ جلو است. این نظرسنجی 6 روز مانده تا روز انتخابات در آمریکا منتشر شده است.

بیش از 70 میلیون آمریکایی تا به امروز و تا قبل از روز انتخابات رای خود را انداخته اند که بیش از دو برابر میزان کلی مشارکت در انتخابات سال 2016 است و کارشناسان می گویند کشور در راستا شکستن رکورد سال 1908 قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 788

به "خبرنگاران الجزیره: نظرسنجی ها بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الجزیره: نظرسنجی ها بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید