خبرنگاران دویچه وله: آلمان پناهجویان را به حال خود رها نموده است

به گزارش تور فرانسه، تهران- خبرنگاران- دولت آلمان هزاران ساکن اقامتگاه های پناهجویی در این کشور را در بحبوحه شیوع کرونا به حال خود رها نموده است.

خبرنگاران دویچه وله: آلمان پناهجویان را به حال خود رها نموده است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

شبکه دویچه وله روز دوشنبه از وخامت اوضاع اقامتگاه های پناهجویان در این کشور اطلاع داد و گفت، ساکنان اقامتگاه های پناهجویی در بحران کرونا به شدت آسیب پذیرند.

این در حالی است که در شرایط هشدار شیوع کرونا در سراسر آلمان، اردوگاه های پناهجویان نیز در معرض این بیماری قرار گرفته و شماری از آنها قرنطینه شده اند.

در یکی از این موارد، مسئولان بهداشتی آلمان به این بهانه که نمی خواهند دیگر اردوگاه ها را قرنطینه نمایند، یک بیمار مبتلا به کووید-19 را به یک اردوگاه قرنطینه شده که هیچ موردی از کرونا در آن مشاهده نشده، منتقل نموده اند.

ساکنان این اردوگاه در مکانی که سرویس های بهداشتی و حمام و آشپزخانه مشترک است و عملا امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، زندگی می نمایند.

این شرایط سبب شده بعضی پناهجویان از اینکه به حال خود رها شده اند و مسئولان برای مراقبت از آنها تلاشی نمی نمایند، به ستوه آمده و دست به اعتراض بزنند.

وزارت کشور آلمان دو هفته پیش اعلام نمود که به علت محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار اخراج پناهجویان افغانستان به کشورشان را به حالت تعلیق درآورده است.

علاوه بر این هزاران نفر از افرادی که در انتظار دریافت اقامت و یا معین شدن سرنوشت خود در این کشور اروپایی هستند، در اردوگاه های پناهجویان به سر می برند.

طبق آخرین آمارهای رسمی، تا به امروز (دوشنبه) 146 هزار و 200 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان 4 هزار و 669 نفر جان باخته و 91 هزار و 500 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 428

به "خبرنگاران دویچه وله: آلمان پناهجویان را به حال خود رها نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دویچه وله: آلمان پناهجویان را به حال خود رها نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید