خبرنگاران عصبانیت ترامپ از وزیر دفاع آمریکا

به گزارش تور فرانسه، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا از اقدام وزیر دفاع خود برای ممنوع کردن نمایش پرچم دوران کنفدراسیون در ارتش این کشور عصبانی شده است.

خبرنگاران عصبانیت ترامپ از وزیر دفاع آمریکا

شبکه خبری سی ان ان آدینه شب گزارش داد وقتی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا آدینه گذشته دستوری صادر کرد که به صورت ضمنی نصب پرچم کنفدراسیون را در ارتش ایالات متحده به طور کلی ممنوع می کرد، دونالد ترامپ رییس جمهوری از دست او عصبانی شده است.

رییس جمهوری آمریکا در هفته های گذشته از محکوم کردن پرچم کنفدراسیون خودداری نموده و در عوض تاکید نموده است کسانی که این پرچم را مایه افتخار می دانند، باید امکان استفاده از آن را داشته باشند.

دو منبع مطلع به سی ان ان گفتند به رغم اینکه روابط ترامپ و اسپر در ماه های گذشته به طور چشمگیری افت نموده و با وجود عصبانیت ترامپ از دستور اخیر او، سمت وزیر دفاع آمریکا هنوز در خطر نیست.

وزارت دفاع آمریکا آدینه گذشته با صدور دستورالعمل جدیدی نصب پرچم دوره کنفدراسیون در پایگاه های نظامی را ممنوع نمود. پنتاگون در این دستورالعمل فهرست پرچم های مجاز را منتشر کرد که در آن اشاره ای به پرچم دوره کنفدراسیون نشده بود.

اسپر همان روز با انتشار یادداشتی در تشریح سیاست جدید پنتاگون، نوشت: ما باید همیشه بر آن چیزی که ما را متحد می نماید، بر سوگند به قانون اساسی و مسؤولیت مشترکمان برای دفاع از کشور متمرکز باشیم.

وی اضافه کرد: پرچم هایی که به اهتزاز در می آوریم باید همسو با نظم باشد و باید با احترام با همه مردم رفتار نموده و از نمادهای تفرقه آمیز پرهیز کنیم.

علاوه بر پرچم آمریکا، پرچم های ایالتی، نیروهای مسلح و کشورهای متحد از جمله نمادهایی هستند که طبق سیاست جدید نشانه وحدت به شمار می آیند.

پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست این کشور، نمادها، یادبودها، نام فرماندهان نظامی و پرچم کنفدراسیون که مجموعه ای از ایالت های جدایی خواه جنوبی آمریکا بودند، به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شد.

در بحبوحه اعتراض ها علیه قتل فلوید، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا نصب پرچم کنفدراسیون را ممنوع نمود. نیروی دریایی نیز بلافاصله تصمیم مشابهی اتخاذ کرد. نیروهای آمریکایی در کره و ژاپن نیز اعلام کردند که اهتزاز پرچم کنفدراسیون را ممنوع نموده اند.

پرچم کنفدراسیون همیشه یادآور بخش تاریکی از تاریخ آمریکاست. برده داری و جنگ داخلی در قرن نوزدهم و شکل گیری جریان های هوادار فزونی نژاد سفید در اوایل قرن بیستم، این پرچم را به نمادی از باور به فزونی نژادی سفیدپوستان تبدیل نموده است که همچنان در جمع گروه های نژادپرست آمریکایی استفاده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 643

به "خبرنگاران عصبانیت ترامپ از وزیر دفاع آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عصبانیت ترامپ از وزیر دفاع آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید