خبرنگاران 7 استخر در اصفهان با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند

به گزارش تور فرانسه، اصفهان - خبرنگاران - رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان از بازگشایی هفت استخر از مجموع 73 استخر این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران 7 استخر در اصفهان با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند

پیمان گرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: استخرهای فجر و شهید بختیار سپاه در کلانشهر اصفهان، استخر شهرستان فریدن و استخرهای صبا و آفتاب واقع در شاهین شهر که همگی سرپوشیده هستند با 50 درصد ظرفیت خود پذیرش دارند.

وی با اشاره به اینکه جکوزی و سونا بخار(مرطوب) استخرها نباید فعال باشند، ادامه داد: استخرهای روباز 29 فروردین و آرامان واقع در اصفهان نیز اکنون بکار مشغولند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان اضافه نمود: پنج استخر دیگر هم در استان در حال سپری کردن مراحل قانونی بازگشایی و استعلامات و تعهدنامه های چندگانه بهداشتی پزشکی هستند و احتمالا تا چند روز آینده به استخرهای فعال استان اضافه خواهند شد.

گرامی در پاسخ به این پرسش که آب استخر برای ایمن بودن و نابودی ویروس کرونا باید چه شاخص هایی داشته باشد؟ اعلام کرد: بر اساس آنالیز های متولیان امر بهداشت و درمان کشور، فدراسیون های پزشکی ورزشی و شنا، در صورتی میزان کُلُر آب 3 PPM (بخش در یکای سنجش) و PH (کمیتی برای معین میزان اسیدی یا بازی بودن یک محلول آبی) آن 7.2 باشد انتقال کرونا به وسیله آب استخر غیرممکن است زیرا در این شرایط ویروس زنده نمی ماند، این را هم اضافه کنم که کلر استخر پیش از همه گیری کرونا 1.5 PPM بود.

این رییس هیات ادامه داد: البته ذکر این نکته لازم است که میزان کلر موجود در آب بر اثر گذر زمان کاهش می یابد لذا مدیران فنی استخرها سنجش میزان یاد شده و افزوند: متناسب با کاهش آن را در تمام طول ساعات کار را بطور جدی در اولویت قرار دهند.

وی اضافه نمود: البته سکوهای اطراف، رختکن و محیط داخلی استخر محیطی بالقوه برای انتشار ویروس کرونا به شمار می رود که جلوگیری از آن نیازمند رعایت فاصله اجتماعی دستکم 1.5 متر، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن محیط است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان تاکید نمود: مدیران استخرها پروتکل های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع بیماری کووید-19 را بصورت جدی و سختگیرانه اجرا نمایند تا توقف فعالیت ها را به همراه نداشته باشد.

استان اصفهان 73 استخر، 600 مربی و هفت هزار و 500 ورزشکار مرتبط با شنا، شیرجه و واترپلو دارد، بالغ بر 70 تا یکصد هزار نفر هم بصورت تفننی به رشته شنا می پردازند.

استان اصفهان بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و 700 باشگاه ورزشی دارد.

تا به امروز افزون بر 237 نفر در کشورمان بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان به بیش از 11 هزار نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 608

به "خبرنگاران 7 استخر در اصفهان با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 7 استخر در اصفهان با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید