سفیر سابق آمریکا در روسیه پوتین را بزدل خواند

به گزارش تور فرانسه، سفیر سابق آمریکا در روسیه در پی اقدام پلیس شهر مسکو در دستگیر کردن وکیل آلکسی ناوالنی رهبر محبوس مخالفان دولت، ولادیمیر پوتین را یک بزدل خواند.

سفیر سابق آمریکا در روسیه پوتین را بزدل خواند

به نقل از پایگاه هیل، مایکل مک فاول که در زمان دولت باراک اوباما به مدت دو سال به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خدمت نموده، در توئیتر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از دستگیر شدن ایوان پاولوف، وکیل ناوالنی در روز آدینه انتقاد کرد.

مک فاول در توئیت خود با به اشتراک گذاری یک گزارش خبری درباره دستگیری این وکیل نوشت: این کاملا دیوانه وار است. حاکمیت قانون در روسیه دارد ناپدید میشود.

پاولوف به عنوان نماینده سه سازمان وابسته به ناوالنی که روسیه در کوشش برای ممنوع کردنشان است کار نموده است. او دولت روسیه را به پنهان شدن در پشت یک دادگاه بسته و زدن برچسب دروغ محرمانه به اسناد و مدارک متهم نموده است.

این وکیل اقدام به ثبت یک شکایت متقابل علیه دولت روسیه به منظور خارج ساختن اسناد و مدارک مربوط به پرونده سازمان ناوالنی از حالت محرمانه نموده است. پاولوف بعد از دستگیری در روز آدینه، یک روز بعد از تهدید شدن از سوی سرویس فدرال روسیه به حبس در زندان، متهم به انتشار داده های تحقیقات مقدماتی مربوط به یک پرونده شده است.

مک فاول که هم اکنون رهبری یک انستیتوی مطالعات بین الملل را در استنفورد به عهده دارد در توئیتش نوشت: پوتین یک بزدل است. چه دلیل دیگری برای این که او یک وکیل مشغول به کار در چارچوب نظام حقوقی روسیه برای دفاع از سازمان ناوالنی را دستگیر کند وجود دارد؟ چندش آور است. برای من درک این که چطور کسی بتواند به این اقدامات احترام بگذارد سخت است.

دولت روسیه پیشتر نیز اقدام به دستگیر کردن حامیان ناوالنی، وکلا و خبرنگارانی که به پوشش اعتراضات پرداخته اند نموده است. به گزارش واشنگتن پست، روز پنجشنبه دفاتر منطقه ای و مقر سازمان ناوالنی با هدف محافظت از کارمندان آن منحل اعلام شد.

روز پنجشنبه و بعد از خاتمه یافتن یک اعتصاب غذای سه هفته ای ناوالنی که با انگیزه کوشش برای ملاقات یک پزشک منتخبش برای مسائل پزشکی اجرا شد، او برای نخستین بار به وسیله ویدیو کنفرانس در جلسه دادگاهش شرکت کرد.

مک فاول اظهار کرد، بایدن باید قبل از آنکه زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با پوتین ملاقات داشته باشد، به ملاقات او از بابت اقدامات اخیر روسیه در قبال ناوالنی و همچنین اعزام قوای نظامی به مرز اوکراین برود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1137

به "سفیر سابق آمریکا در روسیه پوتین را بزدل خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سابق آمریکا در روسیه پوتین را بزدل خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید