مرگ دو برابری اقلیت ها در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش تور فرانسه، طبق گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، اقلیت های سیاه پوست، بنگلادشی و پاکستانی در این کشور دو برابر بیش تر از شهروندان سفیدپوست در معرض مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

مرگ دو برابری اقلیت ها در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، انتشار گزارش جدید در انگلیس نشان می دهد اقلیت های قومی در این کشور بیش از سایر شهروندان در معرض مرگ در اثر ابتلا به بیماری کووید-19 قرار دارند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، طبق این گزارش که روز پنجشنبه از سوی دفتر آمار ملی انگلیس منتشر شد، خطر مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در میان بعضی گروه های قومی به طور چشمگیری بالاتر از اقوام سفیدپوست است.

در این گزارش آمده است، احتمال مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در میان مردان سیاه پوست در انگلیس 4.2 و در میان زنان سیاه پوست، 4.3 برابر بیشتر از سفید پوستان این کشور است.

همچنین با در نظر دریافت عواملی همچون فقر، آموزش و سلامت فردی در این آمار، به طور کلی احتمال مرگ سیاه پوستان انگلیسی در اثر ابتلا به ویروس کرونا 1.9 برابر بیشتر از افراد سفیدپوست است.

با دخیل کردن تأثیر عوامل فوق، مردان دارای اصالت بنگلادشی و پاکستانی در انگلیس 1.8 برابر و زنان این اقلیت قومی 1.6 برابر بیشتر از افراد سفیدپوست ممکن است در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

دیوید لمی نماینده حزب کارگر انگلیس در مجلس انگلیس در واکنش به این آمار که حاکی از وجود نابرابری در میان قومیت های مختلف این کشور است، خواهان تحقیقاتی فوری در این زمینه شد.

از سوی دیگر صادق خان شهردار پاکستانی الأصل لندن خواهان ثبت قومیت قربانیان ویروس کرونا در انگلیس برای روشن تر شدن این نابرابری قومی شد.

صادق خان گفت: افراد دارای پیشینه قومیتی سیاه پوست و آسیایی به شکلی نابرابر تحت تأثیر شیوع کووید-19 قرار گرفته اند و احتیاج است اقدامی فوری جهت آشکار شدن وسعت این نابرابری صورت گیرد.

تا کنون در انگلیس بیش از 200 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 30 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 497

به "مرگ دو برابری اقلیت ها در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ دو برابری اقلیت ها در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید