ملاقات فوتبالی - دیپلماتیک در کرواسی، برانکو بازمی گردد؟

به گزارش تور فرانسه، در روزهایی که تیم ملی فوتبال ایران نتایج مناسبی را کسب نکرده، دیدار برانکو ایوانکوویچ و سفیر ایران در کرواسی به برخی شائبه های مطرح شده بیش از پیش دامن زده است.

ملاقات فوتبالی - دیپلماتیک در کرواسی، برانکو بازمی گردد؟

به گزارش ایسنا، کسی جز مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال ایران از مفاد قرارداد مارک ویلتموس سرمربی بلژیکی خبر ندارد و با توجه به 2 شکست اخیر تیم ملی مقابل بحرین و عراق، سخت شدن صعود تیم ملی از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و افزایش نقدها ادامه این همکاری در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و تعیین نیست که در ادامه جهت سرمربی بلژیکی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست یا فرد دیگری هدایت ملی پوشان را عهده دار خواهد بود.

آن گونه که عنوان می شود نزدیک به 900 هزار یورو در استانبول به مارک ویلموتس پرداخت شد و تا قبل از واریز این مبلغ، سرمربی بلژیکی حاضر نشد به اردوی پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق ملحق شود، در نهایت هم پنج روز قبل از این دیدار به ایران آمد و تیم ملی نیز با نتیجه دو بر یک مقابل عراق شکست خورد.

مساله قابل توجه اینکه بعد از دیدار مقابل عراق نیز، ویلموتس به ایران نیامد و راهی بلژیک شد. حال به نظر می رسد ادامه همکاری ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران به مسائل مختلفی گره خورده و شاید فسخ قرارداد با توجه به نبودن های متوالی وی دور از ذهن نباشد، هرچه هست اما رقم قرارداد بالای ویلموتس که از سوی رسانه های بلژیکی نزدیک به سه میلیون دلار عنوان می شود چالش جدی سئول نشینان است و باید منتظر ماند و دید در ادامه جهت چه اتفاقی رقم می خورد.

از سوی دیگر حضور برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران که این روزها از وی به عنوان یکی از نامزدهای سرمربی گیری تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس یاد می شود با چالش های مختلفی روبرو است، از مالیات نزدیک به 600 هزار یورویی گرفته تا دستمزد نزدیک به یک میلیون یورویی وی و دستیارانش که کماکان از سوی باشگاه پرسپولیس پرداخت نشده است.

قرارداد چهارساله این مربی کروات با باشگاه پرسپولیس حدود سه میلیون و 200 هزار یورو بود و از این مبلغ باید حدود 22 درصد به عنوان مالیات پرداخت می شد، رقمی نزدیک به 700 هزار یورو که بخشی از آن طی سفرهای مختلف این تیم به خارج از کشور از سوی باشگاه پرسپولیس پرداخت شده است. ذکر این نکته نیز ضروری است که بر اساس قرارداد منعقد شده بین برانکو ایوانکوویچ و باشگاه پرسپولیس، سرخ پوشان موظف به پرداخت این مالیات بوده و هستند.

حال با توجه به دیدار برانکو ایوانکوویچ و سفیر ایران در کرواسی در برهه زمانی کنونی و انتشار تصویر آن از سوی سرمربی کروات پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس، برخی حدس ها در ارتباط با بازگشت وی به فوتبال ایران قوت گرفته و باید منتظر ماند و دید که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در ادامه جهت صعود به جام جهانی چه کسی بر عهده خواهد داشت.

زمزمه تغییر مربی تیم ملی در حالی در روزهای اخیر پررنگ شده که وزیر ورزش در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت رسما گفت که حقوق سه ماه آینده ویلموتس به او پرداخت شده است. با این حال اگر فدراسیون نشین ها به دنبال تغییر مربی تیم ملی باشند باید پرسید که چه کسی مسوول خسارات مادی و معنوی وارده به فوتبال ایران درپی انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی است؟

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 16

به "ملاقات فوتبالی - دیپلماتیک در کرواسی، برانکو بازمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات فوتبالی - دیپلماتیک در کرواسی، برانکو بازمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید