پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد

به گزارش تور فرانسه، وزارت خارجه پاکستان ضمن احضار کاردار سفارت دهلی نو مراتب شدید اعتراضات خود را نسبت به حملات مرزی از سوی هند بیان نمود.

پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، به دنبال افزایش اختلافات میان هند و پاکستان و تبادل آتش در مرزهای مشترک کاردار سفارت به وزارت خارجه پاکستان احضار شد.

گزارش ها حاکی است پاکستان ضمن اعتراض شدید به آتش گشایی از سوی نظامیان هندی بیان نمود نقض مکرر آتش بس باعث به خطر افتادن صلح و ثبات در منطقه می شود.

پاکستان بیان نمود: در حمله بی دلیل نظامیان هندی به سوی مرزهای پاکستان یک کودک 2 ساله کشته شده و 4 تن دیگر به شدت زخمی شدند.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: تیراندازی به سوی مرزهای پاکستان نقض آشکار قوانین بین المللی است و هند نمی تواند این حقیقت مهم را کتمان کند.

پاکستان شرح داد: ثبات و امنیت در منطقه نیاز به توجه تمام کشورها دارد و در صورتی که اقدامات خصمانه هند تکرار شود با پاسخ کوبنده روبرو خواهد شد.

گفتنی است هند و پاکستان حداقل 3 جنگ بزرگ را در تاریخ خود تجربه کرده اند ولی طبق معاهده سال 2003 دو کشور ضمن اعلام آتش بس متعهد شده اند به تمامیت ارضی دیگری احترام بگذارند.

اخیرا و پس از لغو خودمختاری کشمیر توسط هند گزارش هایی از نقض مکرر تمامیت ارضی پاکستان توسط نظامیان هندی منتشر می شود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که هند تلاش می کند پس از لغو خود مختاری بخش وسیعی از کشمیر، قسمت هایی را که به نام آزاد کشمیر شهرت دارد نیز تصرف کند.

مجهز بودن هند و پاکستان به سلاح اتمی باعث افزایش نگرانی های در سطح بین المللی شده و کشورهای جهان خواهان خویشتن داری این دو همسایه هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 437

به "پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید