آمریکا به برنامه دفاع مشترک اتحادیه اروپا ملحق می گردد

به گزارش تور فرانسه، رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک نامشخص گزارش داد، سه کشور غیرعضو در اتحادیه اروپا شامل آمریکا، نروژ و کانادا به ابتکارعمل بروکسل با هدف ارتقای سرعت استقرار دوباره نیروها در اروپا پیوسته اند.

آمریکا به برنامه دفاع مشترک اتحادیه اروپا ملحق می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در همین حال هیچ نشانه ای مبنی بر کوشش انگلیس که به تازگی از اتحادیه اروپا خارج شده است، برای ملحق شدن به این ابتکارعمل دیده نمی گردد. براساس گزارش خبرگزاری رویترز، تصمیم درباره معین این مشارکت کنندگان خارجی در پروژه مذکور امروز (پنجشنبه) رسمی خواهد شد.

پیمان همکاری سازمان یافته دائمی اتحادیه اروپا (PESCO) از سوی هلند به اسم راهی برای هماهنگی قوانین گمرکی 25 کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه شد که مالت و دانمارک از آن خارج شدند. هدف آن بعلاوه حذف کاغذبازی اداری بود که از جابجایی غیرمحدود نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی به ویژه سلاح در سراسر مرزهای اروپا جلوگیری کند.

هدف این ابتکارعمل بعلاوه سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری روی ارتقای زیرساخت حمل و نقل این نهاد برای این اهداف است، از جمله پل هایی که دیگر برای تردد تانک ها ایمن نیستند.

یک منبع به رویترز گفت: این بعلاوه برای همکاری ترانس آتلانتیک خیلی اهمیت دارد، همکاری خوب میان اعضای اتحادیه اروپا و متحدان ناتو.

پیمان پسکو (PESCO) عمدتا برای یاری به ائتلاف ناتو طراحی شده است، که بارها و بارها این ایده بی اساس را مطرح نموده که روسیه ممکن است تهدیدی برای امنیت اروپا باشد. این معاهده ترانس آتلانتیک یکی از مبناهای اصلی حل و فصل مسائلی بود که مقررات متضاد اروپایی در خصوص انتقال پرسنل و تجهیزات نظامی داشت. در نتیجه، بیشتر 27 کشور اتحادیه اروپا توافق کردند که در دسامبر 2017 به پسکو ملحق شوند.

از زمانی که روابط مسکو و کشورهای غربی در پی تحولات اوکراین تیره شده، جت ها و کشتی های جنگی ناتو به تعداد گشت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه افزوده اند. کرملین بارها به نیروهای ناتو نسبت به گشت زنی و رزمایش های بسیار نزدیک به مرزهای روسیه هشدار داده و آنها را تحریک آمیز دانسته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1293

به "آمریکا به برنامه دفاع مشترک اتحادیه اروپا ملحق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به برنامه دفاع مشترک اتحادیه اروپا ملحق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید