جک هدفون نفس های آخرش را می کشد، حتی در گوشی های مقرون به صرفه قیمت

به گزارش تور فرانسه، مرگ تدریجی جک هدفون موضوع جدیدی نیست و شروع این فرایند به سال 2016 برمی شود که اپل به قول خود با شجاعت این مشخصه را از آیفون 7 کنار گذاشت. سامسونگ هم با وجود اینکه در تبلیغات خود این اقدام اپل را به سخره گرفت، در سال 2019 با حذف جک هدفون از بدنه گلکسی نوت 10 به این حرکت ملحق شد و این یعنی دو شرکت بزرگ و مهم صنعت موبایل نشان دادند که مسئله ای با این موضوع ندارند.

جک هدفون نفس های آخرش را می کشد، حتی در گوشی های مقرون به صرفه قیمت

باید خاطرنشان کنیم اوپو فایندر عرضه شده در سال 2012 اولین گوشی مهمی بود که بدون جک هدفون راهی بازار شد. اما در آن موقع راهکارهای جایگزین هدفون های سیمی حرفی برای گفتن نداشتند و اوپو هم شرکت معروفی نبود. اما اپل و سامسونگ علاوه بر عرضه هدفون های بی سیم، از نفوذ زیادی برخوردار هستند.

طی چند سال گذشته، ایرپادهای اپل با محبوبیت گسترده ای روبرو شده اند و هدفون های سری گلکسی بادز سامسونگ هم هواداران زیادی دارند. اگرچه در حال حاضر تقریبا تمام گوشی های پرچم دار فاقد جک هدفون هستند، اما با توجه به رندرهای منتشر شده از گوشی های مهمی مانند گلکسی A53 و پیکسل 6a، به نظر می رسد به زودی این مشخصه از تمام گوشی ها حذف خواهد شد.

اگرچه در حال حاضر هم بعضی از گوشی های مقرون به صرفه قیمت این مشخصه را کنار گذاشته اند، ولی حالا دو شرکت مهم این بازار نیز قصد دارند چنین کاری انجام دهند. سری گلکسی A از جمله پرطرفدارترین گوشی های پایین رده و میان رده موجود در بازار محسوب می شوند. بعلاوه سری پیکسل a هم اگرچه هواداران خیلی زیادی ندارند، اما در هر صورت تنها گوشی های میان رده گوگل به این خانواده تعلق دارند.

هدفون های بی سیم روزبه روز بهتر می شوند

طی چند سال گذشته اهمیت هدفون های سیمی روزبه روز کمتر شده و حتی هدفون های با کابل USB-C هم توجه زیادی جلب نکرده اند. از طرف دیگر بعضی از این هدفون ها با تعدادی از گوشی ها سازگار نبودند و همین موضوع سرخوردگی کاربران را به همراه داشت. به عنوان مثال، هدفون Type-C Bullets وان پلاس با پیکسل 3 ایکس ال سازگار نبود.

اگرچه در ابتدا هدفون های بی سیم مسائلی نظیر تأخیر، عمر پایین باتری و ناپایداری ارتباط داشتند، اما حالا این مسائل تا حد زیادی رفع شده است. در حال حاضر هدفون های بی سیم با سرعت زیادی به گوشی وصل می شوند و بعضی از آن ها از قابلیت اتصال هم زمان به چندین گجت بهره می برند. بعلاوه با توجه به حذف سیم، استفاده از آن ها راحت تر است و محدودیت های هدفون های سیمی را ندارند. به عنوان مثال وقتی که در باشگاه ورزشی مشغول ورزش کردن هستید، با استفاده از هدفون بی سیم راحت تر می توانید حرکات مختلفی را انجام دهید.

البته در بعضی کشورهای فقیر که قیمت هدفون های بی سیم برای بخش بزرگی از مردم گران تر از حد انتظار است، هدفون های سیمی همچنان هواداران زیادی دارند. بعلاوه تعدادی از کشورها مانند فرانسه سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به قرار دادن هدفون سیمی در جعبه می نمایند اما فرانسه هم میخواهد این قانون را کنار بگذارد.

چه زمانی جک هدفون به طور کامل از گوشی های هوشمند حذف می گردد؟

زمانی که هدفون های بی سیم به میزان ای مقرون به صرفه شوند که همراه با گوشی های هوشمند به دست کاربران برسند، آخرین میت بر تابوت جک هدفون زده خواهد شد. در حال حاضر با پرداخت 44 دلار می توانید هدفون Wyze Buds را خریداری کنید که اگرچه رقیب قدری برای شرکت هایی مانند Bose یا سونی نیست، اما روی هم رفته کیفیت خوبی دارد. بعلاوه در بازار به راحتی می توانید هدفون های بی سیم مشابه ایرپادز را با قیمت های بسیار پایین تر پیدا کنید.

البته با توجه به اینکه شرکت ها به سمت حذف هرگونه شارژر و هدفون از جعبه گوشی های خود حرکت می نمایند، نباید انتظار تعبیه هدفون های بی سیم در جعبه گوشی های موردنظر را داشته باشیم. اما اگر قیمت این هدفون ها تا حد زیادی پایین بیاید، شرکت ها می توانند بعضی از گوشی های خود را همراه با هدفون بی سیم به دست کاربران برسانند.

دریافت سود بیشتر، مهم ترین انگیزه شرکت ها برای حذف هرگونه پورت از گجت های مختلف است. حذف پورت از بدنه گوشی فضای بیشتری در بدنه ایجاد می نماید و به شرکت های سازنده اجازه می دهد از چیپست های بهتر و باتری های بزرگ تر استفاده نمایند. اما بخش مهم تر قضیه، افزایش عایدی شرکت ها است. اگر سامسونگ جک هدفون را از تمام گوشی های خود حذف کند، تعداد بیشتری از هدفون های بی سیم خود را به فروش می رساند و در نتیجه عایدی بیشتری کسب می نماید.

البته با توجه به فرایند فعلی، احتمالا حذف کامل جک هدفون از تمام گوشی ها حتی گوشی های مقرون به صرفه قیمت و پایین رده، حدود 2 تا 3 سال طول می کشد. سازندگان گوشی های هوشمند طبیعتا در وهله اول دنبال افزایش عایدی خود هستند ولی تا زمانی که حفظ جک هدفون برای آن ها توجیه مالی دارد، این مشخصه را در بعضی از گوشی های خود حفظ می نمایند. اما در هر صورت روزبه روز تعداد بیشتری از کاربران به استفاده از هدفون های بی سیم روی می آورند.

حذف جک هدفون از تمام گوشی ها از دیدگاه یک کاربر مطمئنا خبر خوبی نیست زیرا در شرایط ایدئال، کاربران باید بتوانند در این زمینه دست به انتخاب بزنند. اگرچه همیشه می توانید هدفون سیمی خود را با رابط USB-C به گوشی وصل کنید، ولی بسیاری از کاربران علاقه ای به انجام این کار ندارند. در نهایت باید بگوییم که فارغ از علاقه و نظر کاربران، این مشخصه تا فقط چند سال دیگر از تمام گوشی ها حذف خواهد شد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1519

به "جک هدفون نفس های آخرش را می کشد، حتی در گوشی های مقرون به صرفه قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک هدفون نفس های آخرش را می کشد، حتی در گوشی های مقرون به صرفه قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید