خانه صنایع دستی اراک افتتاح شد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران، ظهر دوشنبه با حضور بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی، گردشگری استان مرکزی پروژه خانه صنایع دستی اراک واقع در یکی از گذرهای بازار تاریخی اراک به عنوان خانه قنبری در قالب کاربری خانه صنایع دستی استان مرکزی افتتاح شد.

خانه صنایع دستی اراک افتتاح شد

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این مکان که معماری و ساخت آن به اواخر دوره قاجار تا اوایل پهلوی باز می شود با ساماندهی هنرمندان شهر اراک قرار است محلی به منظور ترویج هنرهای مختلف استانی و نیز هم افزایی هنرمندان باشد.

هریک از اتاق های این مکان تاریخی قرار است که به یکی از رشته های صنایع دستی اختصاص یافته تا به دنبال آن هنرمندان استانی بتوانند مسئولیت خطیر توسعه هنر را در سطح استان به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

به منظور مرمت این مکان تاریخی مبلغی در حدود 100 میلیون تومان هزینه و مدت زمان اتمام مراحل بازسازی آن یک سال به طول انجامیده که مسئولان مرمت سازمان صنایع دستی استان مرکزی تمام همت خود را به کار گرفته تا بتوانند این بنا را به اصل اولیه خود بازگردانده و براساس همان چارچوب های ابتدایی مرمت نمایند.

دومین پروژه ای که ظهر دوشنبه با حضور بهمن نامور مطلق افتتاح شد، فروشگاه صنایع دستی قاصدک واقع در شهرک پردیس اراک بود.

این فروشگاه با اختصاص 40 میلیون تومان هزینه و نیز 50 میلیون تومان سفارش کار، فعالیت خود را در راستای فروش صنایع دستی در سطح استان مرکزی و نیز استان های همجوار شروع نموده و سعی دارد گامی موثر در جهت بهبود فروش صنایع دستی در استان مرکزی بردارد.

گفتنی است این فروشگاه پیش از این فعالیت خود را در قالب اتوبوس متحرک صنایع دستی در استان های مختلف انجام داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 168

به "خانه صنایع دستی اراک افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه صنایع دستی اراک افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید