خنک ترین نقطه کشور این جاست؛ رگبار پراکنده در این استان ها

به گزارش تور فرانسه، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد و خیزش گرد و خاک در بعضی استان ها اطلاع داد.

خنک ترین نقطه کشور این جاست؛ رگبار پراکنده در این استان ها

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (15 مرداد) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات در تهران، البرز و مازندران، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (16 مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، دامنه جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، مازندران، مرکزی، قم و شمال اصفهان رگبار باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (17و18 مرداد) در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، سواحل مرکزی دریای خزر، ارتفاعات شرقی زاگرس و برخی نقاط شمال غرب کشور رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: پنجشنبه (19 مرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش خفیف رخ خواهد داد و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: در پنج روز آینده در ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی این مدت در برخی نقاط شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: فردا دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (16 مرداد) قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (17 مرداد) قسمتی ابری از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (15 و 16 مرداد) اهواز با دمای 49 و 48 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهر کرد با دمای 13 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1808

به "خنک ترین نقطه کشور این جاست؛ رگبار پراکنده در این استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنک ترین نقطه کشور این جاست؛ رگبار پراکنده در این استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید