در سفر به روسیه چه جاذبه هایی ببینیم؟ (قسمت اول)

به گزارش تور فرانسه، آشنایی با جاذبه های روسیه

روسیه همواره ما را یاد کوهستان، چهره هایی سنگی و آدم های جدی و کوشا می اندازد. اما طبیعت این کشور آنقدر مطبوع وم لایم است که وزش یک باد در این سرزمین به صورت شما، زیبایی و ملایمتی که پشت آن چهره های جدی پنهان است را حس می نماید. روسیه سرزمین عجایب است و با هفده میلیون کیلومتر مربع پهناور ترین کشور دنیا به شمار میرود. آنقدر در این سرزمین مظاهر دیدنی وجود دارد که جدا کردن هفت مورد از مجذوب کننده ترین آن ها کار دشواری است. با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی بعضی از جاذبه های دیدنی این سرزمین پهناور بپردازیم.

در سفر به روسیه چه جاذبه هایی ببینیم؟ (قسمت اول)

1. دریاچه بایکال

دریاچه بایکال دریاچه ای در جنوب سیبری، میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا است . این دریاچه در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین جهان محسوب می گردد. از آنجایی که این دریاچه بسیار قدیمی است، جانورانی در آن زندگی می نمایند که فقط در این دریاچه یافت می شوند. این جانوران شامل تعداد زیادی از بی مهرگان، چندین گونه از ماهی ها و فک آب شیرین می باشند. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین جهان است و همواره در آب شیرین زندگی می کند. دانشمندان بر این باورند که خوک های آبی این دریاچه در زمان های قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده اند. دریاچه بایکال بزرگ ترین منبع آب شیرین جهان به شمار می آید. تقریباً 20 درصد از آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه قرار گرفته است چرا که این دریاچه وسعتی برابر با 31500 کیلومتر مربع دارد.

2. دره آب فشان ها

دره آب فشان ها دره ای واقع در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است که دارای آب فشان های متعدد است. این دره تنها دشت آب فشانی در اوراسیا (در کنار دشت آب فشانی موتنوفسکی) و دومین آب فشانستان بزرگ جهان است. حوزه آبخیز این دره 6 کیلومتر طول دارد و حدود 90 آب فشان و تعداد زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود است. دسترسی به این دره سخت است و راه اصلی رسیدن به آن هلیکوپتر است. آب فشان های این دره در سال 1941 میلادی به وسیله یک دانشمند محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد.

3. کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه به شمار می رود. از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین جهانگردان را برانگیخته و امروزه درواقع نماد فرهنگ و تاریخ روسیه می باشد. این بنا در میدان سرخ - مهم ترین میدان مسکو - واقع شده و نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا می باشد. کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان محبوب ارتدکس روسیه است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف به منظور گرامیداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل و با چوب ساخته شده است. رنگ آمیزی و طراحی این کلیسا در میان تمام کلیساهای سراسر جهان منحصر به فرد است. شایان ذکر است که این کلیسا بارها طعمه آتش شده اما به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1564

به "در سفر به روسیه چه جاذبه هایی ببینیم؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به روسیه چه جاذبه هایی ببینیم؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید