ساخت دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران

به گزارش تور فرانسه، محققان در یک تیم استارت آپی پیروز به طراحی و ساخت دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران شدند خط فراوری این دستگاه نیز راه اندازی شده است.

ساخت دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر،علی پورخلیل دکتری مهندسی پزشکی از دانشگاه آخن آلمان و مدیر یک تیم استارت آپی به خبرنگار مهر درباره محصول فراوری شده در این تیم گفت: ما پیروز شدیم که دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران طراحی کنیم و آن را در خط فراوری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه با نام سینرمی یک دستگاه شبیه ساز ارتفاع و قابل حمل است که بر اساس دانش پیشین با هدف بهبود عملکرد بدنی ورزشکاران توسعه داده شده است، گفت: ورزشکاران می توانند برای تمرین در ارتفاع از این دستگاه استفاده نمایند؛ این دستگاه روشی نوین برای ارتقاء و بهبود عملکرد بدنی است آنها می گردد.

وی با اشاره به رشته های ورزشی که ورزشکاران می توانند از سینرمی بهره ببرند، گفت: این دستگاه برای رشته های استقامتی و ورزشکاران حرفه ای توسعه یافته است؛ ورزشکاران در حوزه های قهرمانی همچون رشته های هوازی، فوتبال، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و ... از این دستگاه برای افزایش توان هوازی خود استفاده می نمایند.

به گفته پورخلیل، این روش مبتنی بر تمرین در شرایط شبیه سازی ارتفاع یعنی کاهش فشار سهمی اکسیژن است؛ هنگام قرارگیری و انجام فعالیت ورزشی در ارتفاع، پاسخ طبیعی بدن به شکل پر تهویه ای ریوی و بر اساس ویژگی تطابق پذیری بدن منجر به فراوری بیشتر هموگلوبین در خون می گردد. شبیه سازی ارتفاع هم اکنون در بعضی کشورهای توسعه یافته مانند آلمان و آمریکا برای ورزشکاران حرفه ای و بعضی از نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از این تکنولوژی، منجر به بهبود عملکرد ورزشی شده و نتایج افزایش عملکرد بدن مشابه دوپینگ دارد؛ با این تفاوت که تعداد گلبول های قرمز و افزایش ظرفیت هوازی و انتقال اکسیژن و در نتیجه توان خروجی بدن با روش های طبیعی بدست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه این روش طبیعی، هیچگونه عوارضی مانند عوارض دوپینگ بر روی بدن ورزشکار ندارد، گفت: امروزه شرایط زندگی در ارتفاع و تمرین در سطح دریا بسیار رواج پیدا نموده است. از این رو ورزشکاران احتیاج دارند در محل زندگی این تمرینات را انجام دهند.

پورخلیل با بیان اینکه این وسیله در واقع برای افزایش توان هوازی ورزشکاران طراحی شده است، بیان نمود: اکنون دانش فنی ساخت دستگاه را بدست آوردیم و این محصول در خط فراوری قرار گرفته است.

این دستگاه با همکاری مرکز ملی نوآوری و شتاب دهی فناوری های ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی به عنوان مرجع علمی و توسط جمعی از نخبگان دانشگاه های اروپا و دانشگاه های مطرح داخلی طراحی و ساخته شده است. طراحان این دستگاه تجربه توسعه نسل های جدید شبیه سازهای تمرین در ارتفاع را برای تیم ملی دو و میدانی آلمان در سال های 2012-2016 داشته اند.

همچنین این تیم محصول خود را در رویداد استارت آپی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 794

به "ساخت دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاهی برای افزایش توان هوازی ورزشکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید