سهامداران چگونه سود سهام عدالت خود را دریافت می نمایند؟

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران، از آن جایی که 36 شرکت از 49 شرکت حاضر در سهام عدالت بورسی هستند و سهامداران با انتخاب روش مستقیم فقط 70 درصد سهام را می توانند بفروشند؛ این سوال برای آنها به وجود آمده که آیا کسانی که سهام عدالت خود را به روش مستقیم آزاد می نمایند از 13 شرکت غیر بورسی هم سهم می برند یا این 13 شرکت فقط به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می نماید تعلق می گیرد؟

سهامداران چگونه سود سهام عدالت خود را دریافت می نمایند؟

همه مشمولان سهام عدالت یعنی همه 49 میلیون نفر سهامدار، مالک 100 درصد سهام خود هستند، ولی چون 36 شرکت در بورس حضور دارند سهامدارانی که روش اول را انتخاب نمایند 70 درصد سهام را می توانند بفروشند و مدیریت 30 درصد دیگر آن به روش غیرمستقیم به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار می گردد.

بنابراین سهامدارانی که روش مستقیم آزادسازی را انتخاب می نمایند نباید نگران از دست رفتن سهام خود باشند، در مورد این 30 درصد نیز چون شرکت ها بورسی نیستند تا زمانی که وارد بازار سرمایه شوند یا دولت روش دیگری را برای فروش آنها اعلام کند باید صبر کرد.

سوال دیگر سهامداران این است که آیا هنگامی که سهام عدالت را آزاد کردیم و آن را نفروختیم سود آن به حسابمان واریز می گردد؟

در مورد کسانی که روش اول را انتخاب می نمایند سود سهام در سبد بورسی ها آنها معین می گردد که با کم یا زیاد شدن ارزش آن میزان سود نیز تغییر می نماید، در این روش سهامداران سود را ماهانه یا سالانه دریافت نمی نمایند بلکه برای این که سوال سهام را نقد نمایند باید همه یا بخشی از آن را بفروشند.

همچنین کسانی که روش دوم را انتخاب می نمایند نیز از آنجایی که شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام را مدیریت می نمایند میزان و نحوه سود دریافتی به عهده این شرکت ها است.

به تازگی نیز مهدی بائی، رئیس شرکت سرمایه گذاری استان گلستان گفت: در روش غیرمستقیم به هر شخص معادل ریالی روش مستقیم، سهام شرکت سرمایه گذاری استانی تعلق می گیرد. درصورت رشد صددرصدی ارزش این سهام در عرضه اولیه، عایدی فرد دو برابر می گردد.(مهر)

از سال 96 سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز نموده است ولی از این پس با آزادسازی آن این سازمان در مورد واریز سود سهام عدالت هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

همچنین سود سهام عدالت حاصل از فعالیت شرکت ها در سال 98 هنوز به حساب سهامداران واریز نشده که مسئولیت واریز این مبلغ بر عهده سازمان خصوصی سازی است.

در این باره علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است: سود سال 98 سهام عدالت با تشکیل مجامع شرکت ها در تیرماه معین می گردد و بعد از برگزاری مجمع میزان سود و زمان واریز آن اعلام خواهد شد.

همچنین بعضی از سهامداران سود سهام عدالت خود در اسفند ماه سال گذشته دریافت ننموده اند که حسن علائی، معاون سازمان خصوصی سازی علت واریز نشدن این سود را برای بعضی از سهامداران برگشت خوردن آن خاطرنشان کرد.

وی به خبرنگاران گفت: سود سهام عدالت 63 هزار نفری که شماره شبا حساب خود در بانک ملی را اعلام نموده اند، برگشت خورده است که این مشکل تا خاتمه خرداد ماه حل می گردد.

بنابراین سود سهام عدالت کسانی که برگشت خورده تا خاتمه خرداد ماه واریز می گردد و از سوی دیگر در تیر ماه نیز سود سال 98 معین و زمان واریز آن اعلان می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 507

به "سهامداران چگونه سود سهام عدالت خود را دریافت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران چگونه سود سهام عدالت خود را دریافت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید