ناسا جهت یک سیارک را تغییر داد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، مشاهدات تلسکوپ نشان می دهد تست پروژه DART روز 26 سپتامبر با سیارک دوتاییDidymosبرخورد کرد و توانست هدف اصلی خود یعنی تغییر راستا آن را انجام دهد.

ناسا جهت یک سیارک را تغییر داد

علت ناسا برای انجام این تست آن بود که در آینده بتواند اجسام فضایی به زمین نزدیک می شوند را دور کند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره می گوید: این لحظه مهمی برای دفاع سیاره ای و بشر است. ماموریت مذکور نشان داد ناسا مشغول آماده سازی خود برای رویدادهای دنیا است.

طی ماموریت DART یک فضاپیما به سمت سیارک تخم مرغی شکل Dimorphos حرکت و با آن برخورد کرد. تصاویر سازمان فضایی آمریکا حاکی از تاثیر برخورد فضاپیما با سیارک بودند.

اکنون ناسا اعلام نموده اطلاعات جدیدی به دست آورده و ستاره شناسان می توانند شیوه استفاده از فضاپیمایDART را هنگام نزدیک شدن سیارکی به زمین، ارزیابی نمایند.

البته مشاهدات چند روز تلسکوپ آنالیز شد تا تعیین گردد این برخورد چقدر راستا سیارک160 متری را که دور یک سیارک بزرگتر می چرخید تغییر داده است.

فضاپیمای DART سال گذشته به فضا پرتاب شد تا با سیارکی که 11 میلیون کیلومتر بازمین فاصله داشت با سرعت 22هزار و 500 کیلومتر برساعت برخورد کند.

این ماموریت که با بودجه 330 میلیون دلار اجرا شده طی 7 سال توسعه یافت و هدف آن سیارکی به میزان یک ورزشگاه فوتبال بود که دور سیارکی بزرگ تر به نام Didymos مدار می زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1681

به "ناسا جهت یک سیارک را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا جهت یک سیارک را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید