هواکاچینا ؛ روستای سرسبز و مشهور در پرو

به گزارش تور فرانسه، هواکاچینا نام روستایی در پرو است که به دلیل دریاچه و طبیعت سرسبز خود از شهرت و محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. به طور دقیق تر آنچه سبب محبوبیت بسیار هواکاچینا شده، موقعیت استثنایی آن هست که درست در دل کویری خشک و بی آب و علف قرار گرفته است.

هواکاچینا ؛ روستای سرسبز و مشهور در پرو

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

انقدر این موقعیت برای روستای هواکاچینا عجیب است که اگر فردی بی خبر از وجود چنین روستایی، در حال گذر از این بیابان باشد، فکر میکند سراب دیده است.

در واقع روستای هواکاچینا واحه ای عظیم است که در 190 کیلومتری لیما، پایتخت پرو واقع شده است و به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است.

تاریخ و افسانه های که میان افراد بومی و محلی این منطقه نیز رد و بدل می گرددجذابیتش کم از خود روستا نیست. در افسانه ها آمده است که این روستا به دلیل اشک و اندوه دختری به نام (هواکاچینکا) Huacachina آفریده شده است.

هواکاچینا دختری جوان بود که پس از مرگ معشوقه اش، برای سوگواری به صحرایی دور دست پناه برد. اشک هایی که از چشمان سبز دختر جاری شد به دریاچه ای تبدیل شد که هم اکنون با نام هواکاچینا شناخته می گردد. همچنین گفته می گردد هواکاچینا به یک پری دریایی تبدیل شده و هنگامی که ماه کامل گردد طنین آواز او از بیرون دریاچه شنیده می گردد.

داستان دیگر حاکی از این است که آب های زیر زمینی جاری در جنوب پرو، در سال های 1940 تا 1950 موجب ایجاد این واحه و دریاچه زیبایش گشت. انتخاب اینکه کدام از این دو داستان حقیقت دارد را به عهده سلیقه شما می گذاریم

چه کارهایی در هواکاچینا می توان انجام داد ؟

از داستان و روایت ها که گذر کنیم می رسیم به سراغ اینکه در این جاذبه چشم نواز چه کارهایی می توان انجام داد؟ در وهله نخست بدانید که این روستای کوچک بیشتر از این که محل اسکان بومیان اهل پرو باشد، محل اقامت گردشگرانی است که از سراسر دنیا به این مکان سفر می نمایند. بنابراین در صورت تمایل می توانید از هتل های لوکسی که در اطراف این واحه ساخته شده اند اتاقی کرایه کنید و به مدت دلخواه از تماشای این منطقه پارادوکسیکال لذت ببرید.

البته در حین اقامت یکی از کارهای جذابی که می توانید انجام دهید سوار شدن بر ماشین های باگی و کویرگردیست. باگی، نوعی ماشین آفرود و پر سرعت است که با سوار شدن بر آن و طی کردن پستی و بلندی های تپه های ایکا تجربه ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد خورد.

علاقمندان می توانند این وسایل نقلیه را به مدت 2 ساعت کرایه نمایند و با گشت و گذار در این صحرا عکس های به یادماندی بگیرند و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرند. علاوه بر باگی، از قلم نیاندازید که هواکاچینا به دریاچه خود نیز شهرت دارد و یکی از جاذبه هایی که در این دریاچه تعبیه شده، قایق ها پدالی یا پارویی است که از طریق آن می توانید در سراسر دریاچه سیر کنید.

در آخر روستای هواکاچینا را می توان یکی از عجیب ترین روستاهای دنیا نامید که به صورت واحه ای اعجاب انگیز در جنوب کویر ایکا خلق شده است. اگر هدف شما از ماجراجویی چیزی فراتر از یک طبیعت، ساحل یا کویرگردی است، این واحه انتخاب درستی برای شما خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1138

به "هواکاچینا ؛ روستای سرسبز و مشهور در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواکاچینا ؛ روستای سرسبز و مشهور در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید