پروازهای گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک به تأخیر افتاد

به گزارش تور فرانسه، شرکت خصوصی فضایی ویرجین گلکتیک(Virgin Galactic) ضمن اعلام این خبر که فضاپیمای اسپیس شیپ 3(SpaceShip 3) را در ماه مارس رونمایی خواهد نمود، خاطرنشان کرد که پروازهای گردشگری فضایی این شرکت را تا اوایل سال 2022 به تأخیر می اندازد.

پروازهای گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک به تأخیر افتاد

امیدهای شرکت ویرجین گلکتیک برای شروع گردشگری فضایی در سال 2021 به دنبال نقص در موتور فضاپیمای این شرکت در ماه دسامبر 2020 کم رنگ شد و این شرکت برنامه پرواز آزمایشی خود را عقب انداخت و حالا این شرکت همه امید خود برای رسیدن به هدف خود در سال 2021 را از دست رفته می بیند.

گزارش ها حاکی از آن است که ویرجین گلکتیک پروازهای گردشگری فضایی خود را تا سال 2022 به تأخیر انداخته است. مایکل کولگازیر مدیرعامل این شرکت در یک تماس گفته است که پرواز آزمایشی بعدی این شرکت تا ماه مه قابل انجام نخواهد بود و سفرهای فضایی تجاری در سال 2021 اتفاق نخواهند افتاد.

وی اضافه کرد که انتظار دارد پروازهای آزمایشی بعدی این شرکت در تابستان سال جاری انجام گردد که یکی از آنها با حضور چهار نفر در کابین انجام خواهد شد.

این پروازهای آزمایشی توسط خلبانان نیروی هوایی ایتالیا باید در تابستان یا پاییز سال جاری انجام شوند. پس از آن هم اسپیس شیپ 2 و هواپیمای میزبان موسوم به وایت کینگ 2 چهار ماه را صرف دریافت ارتقاها و به روزرسانی ها خواهند کرد.

این شرکت همچنین تأیید کرد که فضاپیمای بعدی خود موسوم به اسپیس شیپ 3 را در تاریخ 30 مارس رونمایی خواهد نمود.

شرکت ویرجین گلکتیک به سختی در کوشش است تا خود را برای روزی که مسافران و گردشگران فضایی را به طور منظم به فضا ببرد، آماده کند.

این تاخیر تا سال 2022 قطعا که به این شرکت لطمه خواهد زد، چرا که هر چه برنامه آن با تاخیر روبرو گردد، هزینه ها بالا رفته و این شرکت را با مسائل اقتصادی روبرو می نماید. به عنوان مثال این شرکت تنها در سه ماهه آخر سال 2020 حدود 74 میلیون دلار ضرر کرد و شاید بتوان گفت که دیگر جای اشتباه ندارد و هرچه زودتر باید برنامه خود را عملی کند تا به وسیله فروش بلیت های گردشگری فضایی به حیات خود ادامه دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1033

به "پروازهای گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک به تأخیر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک به تأخیر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید