کمبود تراشه به فراوری رنو ضرر زد

به گزارش تور فرانسه، شرکت رنو به علت کمبود جهانی تراشه، سال جاری بیش از میزانی که پیش بینی نموده بود در فراوری خودرو ضرر خواهد نمود.

کمبود تراشه به فراوری رنو ضرر زد

به گزارش ایسنا، این خودروساز فرانسوی در بیانیه ای خاطرنشان کرد به علت کمبود قطعات، در سال 2021 حدود 500 هزار دستگاه خودروی کمتری فراوری خواهد نمود. رنو در ژوئیه پیش بینی نموده بود فراوری سال جاری این شرکت به علت کمبود قطعات 200 هزار دستگاه کمتر خواهد شد.

با وجود اختلالات پیش آمده این خودروساز همچنان هدف حاشیه سود برای کل سال را تغییر نداده و عملکرد اقتصادی مثبتی را پیش بینی می نماید. فروش سه ماهه سوم رنو 13 درصد کاهش یافت و به 9 میلیارد یورو (10.5 میلیارد دلار) رسید.

کمبود نیمه رسانا های ضروری برای فراوری خودرو های نو به خودروسازان در سراسر دنیا آسیب زده و باعث تعطیلی کارخانه ها و به تاخیر افتادن عرضه مدل های نو شده است. فروش خودرو در اروپا حتی کمتر از فروش سال 2020 خواهد بود که محدودیت های کرونایی مانع تحویل خودرو ها شده بود.

لوکا دی مئو، مدیرعامل رنو در ژوئیه ابراز خوش بینی نموده بود که از شدت بحران کمبود تراشه در نیمه دوم سال کاسته خواهد شد. اما رنو روز آدینه خاطرنشان کرد فراوری حدود 110 هزار دستگاه خودرو در سه ماهه سوم از دست رفته و هدف فراوری سه ماهه چهارم کاهش پیدا نموده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار رنو نشان می دهد فروش دنیای این شرکت در 9 ماه نخست سال جاری 2.6 درصد رشد کرد و به حدود دو میلیون دستگاه رسید. فروش خودروی برقی Zoe در این مدت به حدود 47 هزار دستگاه در مقایسه با 64 هزار دستگاه در سال 2020 کاهش پیدا کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1398

به "کمبود تراشه به فراوری رنو ضرر زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تراشه به فراوری رنو ضرر زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید