کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف تعطیل شد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، یک دیپلمات مطلع امروز سه شنبه از تعطیل شدن کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف واقع در شمال افغانستان در ارتباط با تحولات اخیر این کشور اطلاع داد.

کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف تعطیل شد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

این در حالیست که نیروهای نظامی آلمان مستقر در افغانستان هفته گذشته پس از دو دهه همکاری با اشغالگران آمریکایی به صورت کامل این کشور را تَرک کردند.

از سوی دیگر، ضمیر کابلوف فرستاده سیاسی رئیس جمهور روسیه به افغانستان دیروز دوشنبه اعلام نمود که کنسولگری این کشور در شهر مزارشریف موقتاً فعالیت هایش را به دلیل وخیم شدن اوضاع در شمال افغانستان به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر هم کنسولگری های پاکستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف بسته شدند و دیپلمات های این کشورها هم از مزارشریف به کابل رفته اند.

سایر کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان، ترکمنستان و قزاقستان هم صدور ویزا را متوقف نموده اند. بسیاری از این کشورها از نفوذ افراط گرایان از خاک افغانستان به کشورشان نگران هستند.

در هفته های اخیر، چندین شهرستان در ولایت شمالی بلخ بین طالبان و نیروهای امنیتی- دفاعی افغانستان دست به دست شده است. نیروهای طالبان یک بار توانستند خود را به دروازه های شهر مزارشریف برسانند اما نیروهای امنیتی آنها را عقب راندند. تلفات گروه طالبان در ولایت بلخ سنگین بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1260

به "کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید