کپسول مرگ، ماشین ترسناکی برای کشتن انسان، انتها زندگی با فشردن یک دکمه، عکس

به گزارش تور فرانسه، روزیاتو نوشت: دکتر فیلیپ نیچکی (Philip Nitschke) مخترع دستگاهی به نام سارکو (Sacro) یا کپسول مرگ است که داوطلبان اتانازی داخل آن خوابیده و با فشار یک دکمه به زندگی خود سرانجام می دهند.

کپسول مرگ، ماشین ترسناکی برای کشتن انسان، انتها زندگی با فشردن یک دکمه، عکس

این اختراع، لقب دکترِ مرگ و ایلان ماسک اتانازی را برای او به همراه داشته است.

کپسول سارکو، محفظه تابوت مانندی پر از نیتروژن است که به سرعت اکسیژن را در حدود 30 ثانیه از 21 درصد به تنها 1 درصد کاهش می دهد. پس از آن، قبل از اینکه کاربران در نهایت، هوشیاری خود را از دست بدهند، احساس سرگیجه و شعف را تجربه می نمایند. مرگ به علت هیپوکسی (کم شدن اکسیژن در بافت های بدن) و هیپوکاپنی (کاهش دی اکسید کربن در خون) و در پی آن کمبود شدید اکسیژن و دی اکسید کربن اتفاق می افتد.

دکتر نیچکی که ساکن هلند است، درباره کپسول مرگ خود گفت: ما آماده استفاده از آن هستیم… ما در حال صحبت با تعدادی از افرادی هستیم که می خواهند اولین کسانی باشند که از آن استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: فرد وارد دستگاه می گردد، از او سه سوال پرسیده می گردد که باید به صورت شفاهی پاسخ دهد: کی هستی؟، کجایی؟ و می دانی اگر دکمه را فشار دهی چه اتفاقی می افتد؟ و اگر آنها به صورت شفاهی به این سؤالات پاسخ دهند، نرم افزار سپس دستگاه را روشن می نماید تا بتوان دکمه را فشار داد و اگر دکمه را فشار دهند خیلی سریع خواهند مرد.

دکتر نیچکی، که سازمان Exit International او این کپسول را ارائه نموده است، به رسانه های محلی گفت که هیچ وحشت و هیچ احساس خفگی وجود ندارد.

او گفت: این دستگاه را می توان برای استفاده به هر جایی منتقل کرد.

سال گذشته حدود 1,300 نفر در سوئیس با اتانازی به زندگی خود انتها دادند. دولت سوئیس هنوز روشن ننموده است که آیا میخواهد از این کپسول استفاده کند یا خیر.

Euthanasia (در زبان یونانی مرگ خوب) یا مرگ خودخواسته با هدف انتها دادن به زندگی بعضی افراد، در کشورهایی مانند هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، کانادا و … قانونی است! و البته در اغلب کشورهای دنیا غیرقانونی و پزشکانی که مبادرت به همکاری نموده و به داوطلبان یاری می نمایند، لقب دکتر مرگ را یدک می کشند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1817

به "کپسول مرگ، ماشین ترسناکی برای کشتن انسان، انتها زندگی با فشردن یک دکمه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول مرگ، ماشین ترسناکی برای کشتن انسان، انتها زندگی با فشردن یک دکمه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید