آشنایی با روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه

به گزارش تور فرانسه، کشور فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته و پرطرفدار است. روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. تا خاتمه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه آشنا نماییم.

آشنایی با روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه چیست ؟

روش های مهاجرت و اقامت فرانسه موضوع مورد بحث ماست. فرانسه از لحاظ تاریخ، فرهنگ و هیجان یک کشور زیبا و کامل است. بسیاری از مردم می خواهند برای یک مدت کوتاه یا به صورت دائمی به فرانسه مهاجرت کنند.

مهاجرت کاری به فرانسه، با اطلاع از بعضی از مراحل ساده و عملی و آگاهی کامل از روش های مناسب برای ورود به خاک فرانسه، می تواند ساده تر از آنچه که شما تصور می کنید باشد.

کشور فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه، یکی از کشورهای اروپای غربی است که دارای قلمروهای زیادی در آن سوی دریاهاست. پایتخت و بزرگترین شهر فرانسه، پاریس است.

جمعیت آن 67 میلیون نفر است که در اروپا پس از آلمان دومین کشور پرجمعیت به شمار می آید. مردم فرانسه به زبان رسمی فرانسوی صحبت می کنند. فرانسه در زمینه های متنوع فرهنگ، علوم بنیادی، صنعت و فناوری، هنر، نظام، اقتصاد و سیاست از کشورهای تاثیر گذار در کل دنیا است.

شرایط مهاجرت به کشور فرانسه

از آنجایی که بحث اصلی این مقالهمهاجرت به فرانسه با قصد اخذ تابعیت و در نهایت اقامت در این کشور است، بهتر است در ابتدا، به طور خلاصه شرایط تابعیت و اقامت در فرانسه آنالیز شود.

بچه هایی که در خاک فرانسه یا کشورهای تحت حمایت آن از پدر و مادر فرانسوی متولد شوند، اقامت و تابعیت فرانسه را دریافت می­ کنند. اما شرایطی وجود دارد که بچه هایی که پدر و مادر غیر فرانسوی دارند اما در خاک فرانسه متولد می­ شوند نیز، می­ توانند اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنند. این شرایط عبارتند از:

  • کودکی که پدر و مادرش اهل کشوری باشند که قبلاً مستعمره فرانسه بوده اند
  • در صورتی که کودک تابعیت هیچ کشور دیگری را نداشته باشد
  • به سن 18 سال برسد و البته بعد از سن 11 سالگی، حداقل 5 سال در فرانسه اقامت داشته باشد
  • مقیم فرانسه باشد و در سن 16 سالگی، شخصاً درخواست تابعیت بدهد
  • مقیم فرانسه باشد و در سن 13 سالگی، پدر و مادرش، درخواست اقامت بدهند
  • قبل از ژانویه 1994 در خاک فرانسه متولد شده باشد
  • بعد از ژانویه 1994 در خاک فرانسه متولد شده باشد اما به سن 18 سالگی رسیده باشد

فردی که دارای حداقل 18 سال سن باشد، چنانچه دارای یکی از شرایطی باشد که در ادامه ذکر می شود، می­ تواند برای اقامت فرانسه درخواست بدهد. فردی که 5 سال، به طور پیوسته در فرانسه زندگی نموده باشد (برای دانشجویان پیروز تحصیل نموده در فرانسه این مدت می ­تواند 2 سال باشد).

توجه شود که فرد متاهل باید همراه با خانواده در فرانسه زندگی نموده باشد. فرد، طی 5 سال گذشته از یک درآمد حداقلی برخوردار بوده باشد. چنانچه فرد تبعه اتحادیه اروپا نیست، باید از دولت فرانسه اجازه اقامت داشته باشد.

شرایط ذکر شده برای افرادی با هر یک از تعییناتی که در ادامه ذکر می شود از بین می رود:

افرادی که در ارتش فرانسه خدمت نموده اند یا می­ کنند، افرادی که به عنوان پناهنده در فرانسه پذیرفته شده باشند، افرادی که خدمات خاص به فرانسه داشته اند، افرادی که تابعه یک کشور فرانسوی زبان باشند و یا 5 سال در یک مدرسه فرانسوی زبان تحصیل نموده باشند.

همچنین فردی که در فرانسه ازدواج نموده باشد و 4 سال از زمان ازدواجش گذشته باشد، با احراز شرایط زیر، می­ تواند تقاضای اقامت در فرانسه داشته باشد:

  • همچنان ازدواجش ادامه داشته باشد و جدا نشده باشد
  • همسرش همچنان تبعه کشور فرانسه باشد
  • با زبان و فرهنگ فرانسه آشنایی داشته باشد

مهاجرت به فرانسه چه شرایطی دارد ؟

روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه

اخذ اقامت تحصیلی فرانسه

افراد می ­توانند فرانسه را برای سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انتخاب کنند. برای دوره لیسانس ضروری است شخص، مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک سطح B2 زبان فرانسه داشته باشد.

دانشجویان این مقطع می ­توانند 10 تا 20 ساعت در هفته کار کنند. برای دوره فوق لیسانس، داشتن مدرک لیسانس احتیاج است اما در خصوص زبان، می­ توانند به هر دو زبان فرانسوی و یا انگلیسی تحصیل کنند.

ساعات مجاز کار کردن در این مقطع 20 تا 30 ساعت در هفته است. در نهایت دانشجویان مقطع دکترا باید علاوه بر مدرک فوق لیسانس، از یکی از استادان دانشگاه های فرانسه، تاییدیه برای ادامه تحصیل داشته باشند.

در این مقطع افراد می­ توانند 30 تا 40 ساعت در هفته کار کنند. برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه احتیاج است ویزای تحصیلی فرانسه دریافت شود.

مهاجرت به فرانسه به وسیله تحصیل

اخذ اقامت فرانسه به وسیله ویزای نامزدی و ازدواج

پیش از این شرایط اخذ اقامت و تابعیت فرانسه به وسیله ازدواج شرح داده شد فقط ذکر این نکته اهمیت دارد، فردی که خارج از خاک فرانسه زندگی می­ کند برای اخذ اینگونه تابعیت، باید فردی را برای نامزدی و ازدواج در نظر داشته باشد که تابعیت فرانسه دارد و قادر است به مدت یک سال، همسرش را تحت حمایت اقتصادی خود داشته باشد.

مهاجرت به فرانسه به وسیله ازدواج

اخذ اقامت فرانسه به وسیله ویزای کار

به طور بسیار خلاصه می­ توان گفت دریافت ویزای کار فرانسه روندی مشابه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. برای دریافت چنین ویزایی، ابتدا باید پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما در فرانسه وجود داشته باشد.

برای دستیابی به چنین پیشنهادی، باید در آگهی های کاری این کشور به جستجو پرداخت. روال این است که ابتدا یک موقعیت شغلی به مدت 3 ماه در فرانسه و در صورت نبود متقاضی واجد شرایط، سه ماه نیز در اتحادیه اروپا، آگهی می­ شود اگر باز هم کسی این شغل را احراز نکرد، افراد خارج از اتحادیه اروپا می ­توانند برای آن درخواست بدهند.

افرادی که از این طریق وارد فرانسه می­ شوند، بسته به شرایطشان (همانطور که پیشتر شرح داده شد)، طی سه تا پنج سال می ­توانند برای تابعیت در فرانسه درخواست بدهند. توجه شود تسلط به زبان فرانسوی و داشتن درآمد سالیانه 53000 € (یورو)، برای اخذ اقامت، ضروری است.

مهاجرت به فرانسه به وسیله کار

اخذ اقامت فرانسه به وسیله سرمایه گذاری

به طور خلاصه و کلی می­ توان گفت برای مهاجرت به فرانسه به وسیله سرمایه گذاری دو راه چاره وجود دارد:

  1. دریافت ویزای تجاری با قابلیت تردد بین فرانسه و کشور خود. در این روش فرد باید در شرکت یا محل سرمایه گذاری خود، اتباع فرانسوی را به کار بگیرد و حداقل 2000 تا 2500€ (یورو) در ماه، حقوق پرداخت نماید
  2. حضور در فرانسه با یک ویزای دیگر، همچون ویزای توریستی و خرید یک شغل در فرانسه. این کار معمولاً هزینه ای بین 100000 تا 200000 € (یورو) هزینه دارد

مهاجرت به کشور فرانسه به وسیله تمکن اقتصادی نیز امکان پذیر است. در این حالت، شخص احتیاجی به خروج سرمایه از کشور خود، ندارد.

بلکه به یاری 4 منبع اقتصادی یعنی اجاره مستغلات، سود سپرده بانکی، سود سهام یا موسسات و جقوق بازنشستگی، باید اثبات کند در ماه درآمدی معادل 3000€ (یورو) برای خود، 1400 € (یورو) برای همسر و 750€ (یورو) برای فرزندان زیر 18 سال خود دارد. این درآمد باید منظم و مستمر باشد.

مهاجرت به فرانسه به وسیله سرمایه گذاری

اخذ اقامت فرانسه به وسیله تولد فرزند

مهاجرت به کشور فرانسه به وسیله تولد فرزند مسئله ای است که بعضی از افراد با آن روبرو هستند که آیا با تولد فرزند در فرانسه می توان برای فرزند اقامت فرانسه را دریافت کرد یا خیر.

در خصوص کشور فرانسه ضروری است بدانید کشور فرانسه از اصل خون تابعیت می کند. بدین معنا که چنانکه بچه ای در خاک فرانسه متولد شود اقامت و تابعیت فرانسه را دریافت خواهد نمود مشروط بر اینکه یکی از والدین وی دارای پاسپورت فرانسوی یا تبعه فرانسه باشند.

درباره بچه هایی که تولد آن ها بی هویت است، یعنی پدر و مادر آن بچه تعیین نیست، در این صورت هم فرانسه به آن بچه اقامت و تابعیت اعطا می کند.

مهاجرت به فرانسه به وسیله تولد فرزند

اقامت فرانسه با ویزای توریستی

اگر شما شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیستید، اولین قدم برای حرکت به فرانسه به طور کلی درخواست ویزای توریستی فرانسه است.

این نوع ویزا به شما امکان می دهد تا یک سال در فرانسه بمانید. هنگامی که ویزای توریستی به خاتمه می رسد، شما مجاز به درخواست یک مجوز یکساله می شوید و هر سال می توانید مجددا آن را تمدید کنید.

پس از یک سال، شما ملزم به پرداخت اقتصادیات اقتصادی فرانسه خواهید بود و اگر بخواهید در آنجا رانندگی کنید، باید یک گواهینامه رانندگی فرانسه بدست آورید. البته این مورد از راه های مهاجرت به فرانسه، روش مناسبی برای اخذ اقامت دائم فرانسه نمی باشد.

مهاجرت به فرانسه به وسیله ویزای توریستی

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 670

به "آشنایی با روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید