آنالیز شرایط و هزینه های زندگی در ساسکاچوان

به گزارش تور فرانسه، ساسکاچوان یکی از استان های کانادا با بیش از 1.1 میلیون نفر جمعیت ششمین استان پرجمعیت کانادا بوده و از لحاظ مساحت نیز هفتمین استان عظیم این کشور به حساب می آید. به دلیل شرایط مناسب ساسکاچوان، در یک دهه اخیر خارجی های زیادی از نقاط مختلف جهان به این استان مهاجرت نموده اند. در صورتی که قصد مهاجرت به این استان را دارید بهتر است قبل از هر چیز شرایط و هزینه های زندگی در ساسکاچوان را آنالیز نموده باشید.

آنالیز شرایط و هزینه های زندگی در ساسکاچوان

آب وهوای ساسکاچوان

شرایط آب وهوایی یک منطقه می تواند فاکتور مهمی در تصمیم گیری برای زندگی در آن منطقه محسوب گردد. آب وهوای ساسکاچوان در تابستان ها معتدل است اما به طور معمول دمای آن بیشتر از 30 درجه سانتی گراد نمی گردد. در عوض زمستان های این استان سرد بوده و دمای هوا در طول روز به طور معمول بین -5 تا -15 درجه سانتی گراد متغیر است. البته این سرمای هوا بیشتر در دو ماه ژانویه و فوریه که سردترین ماه های سال هستند قابل لمس است. بنابراین در صورت مهاجرت به ساسکاچوان حتما لباس های گرم خود را همراهتان ببرید! در بهار و پاییز هوا معتدل بوده و ممکن است بارانی، سرد یا گرم باشد. به طور کلی آب وهوای ساسکاچوان به عنوان یک چالش در راه مهاجرت به این استان در نظر گرفته نمی گردد و بعد از مدتی به اقلیم این استان عادت خواهید کرد.

شرایط فرهنگی ساسکاچوان

با توجه به تعداد بالای مهاجران در ساسکاچوان و تفاوت نژادی این مهاجران نوعی تنوع فرهنگی منحصربه فرد در این استان شکل گرفته است. نکته مهم این است که مهاجران با نژادهای مختلف توانسته اند فرهنگ خود را زنده نگه دارند در نتیجه استان ساسکاچوان تبدیل به یک گالری برای نمایش فرهنگ های متفاوت شده است. همین موضوع باعث شده تا مهاجران جدید این استان بتوانند در سریع ترین زمان ممکن با شرایط زندگی در ساسکاچوان سازگار شده و ضمناً فرهنگ بومی خود را نیز حفظ نمایند. بنابراین افرادی که به این استان مهاجرت می نمایند از لحاظ تطبیق پذیری با محیط نیز مشکل خاصی را نخواهند داشت.

شرایط کار در ساسکاچوان

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث رغبت خارجی ها برای مهاجرت به ساسکاچوان شرایط مناسب اشتغال در این استان است. جالب است بدانید که ساسکاچوان با نرخ بیکاری زیر 4 درصد در حال حاضر بهترین شرایط را در بین تمامی استان های کانادا دارد. اگرچه عمده اقتصاد و اشتغال استان ساسکاچوان بر اساس کشاورزی و بهره برداری از منابع طبیعی راسخ بوده اما در سالیان اخیر بخش های اقتصادی دیگری از جمله املاک و مستغلات و حوزه اقتصادی نیز در این استان توسعه پیدا نموده اند. به طور کلی شرایط اشتغال در استان ساسکاچوان به ویژه برای مهاجران کاملا مطلوب است. ضمن این که وجود منابع طبیعی غنی در این استان و رشد اقتصادی سریع آن باعث شده تا آینده روشنی در انتظار ساسکاچوان باشد.

هزینه های زندگی در ساسکاچوان

هزینه زندگی در ساسکاچوان به نسبت دیگر بخش های کانادا پایین تر بوده به گونه ای که هزینه اجاره یک واحد آپارتمانی تک خوابه در شهر ساسکاتون و رجینا به ترتیب 800 و 950 دلار است. در حالی که برای اجاره همین واحد در شهر تورنتو باید 2200 دلار بپردازید. برای خرید یک خانه ییلاقی در ساسکاتون باید حدودا 340هزار دلار بپردازید در صورتی که برای خرید همین خانه در ونکوور مبلغی در حدود 1.5 میلیون دلار احتیاج خواهید داشت.

از لحاظ اقتصادیات فروش، استان ساسکاچوان با اقتصادیات 6درصدی خود پایین ترین نرخ اقتصادیات فروش در کانادا را دارد. این عدد با احتساب اقتصادیات 5 درصدی کشوری به 11درصد خواهد رسید که به طور قابل توجهی کمتر از استان هایی مانند کبک، نیوبرانزویک و غیره است که همگی اقتصادیات فروش حداقل 15درصدی دارند.

مورد دیگر در ارتباط با هزینه زندگی در ساسکاچوان به هزینه های تحصیل مربوط می گردد. خانواده ها هیچ گونه هزینه ای را برای تحصیل فرزندان خود در مدارس دولتی پرداخت نمی نمایند. علاوه بر این، بر اساس طرحی که در ساساکاچوان وجود دارد دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این استان می توانند از تخفیف 20هزار دلار بهره مند شوند.

مزایای زندگی در استان ساسکاچوان

از شرایط اشتغال گرفته تا هزینه های زندگی و شرایطی که برای سکونت مهاجران فراهم شده همه و همه موجب گشته تا استان ساسکاچوان شرایط مناسبی برای مهاجرت و زندگی داشته باشد که در ادامه مهم ترین آن ها ذکر شده است:

  • پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به سایر استان ها شامل هزینه آموزش، هزینه مسکن، هزینه بهداشت و درمان، هزینه حمل ونقل عمومی و اقتصادیات
  • بالا بودن نرخ اشتغال به کار و وجود فرصت های شغلی متنوع
  • سرعت بالای رشد اقتصادی
  • مطلوب بودن میزان حقوق و دستمزد نیروی کار
  • شرایط فرهنگی مناسب جهت تطبیق پذیری مهاجران جدید

بهترین شهرهای ساسکاچوان برای زندگی

استان ساسکاچوان شهرهای مختلفی دارد اما عظیم ترین شهرهای آن ساسکاتون و رجینا هستند. ساسکاتون پرجمعیت ترین شهر این استان بوده و رجینا به عنوان مرکز آن شناخته می گردد. با توجه به اهمیت ساسکاتون و رجینا شرایط و هزینه های زندگی در این دو شهر به طور اختصاصی مورد آنالیز قرار داده خواهد شد.

ساسکاتون

ساسکاتون به عنوان عظیم ترین شهر استان ساسکاچوان طی یک دهه گذشته نقش یک قطب اقتصادی و فرهنگی منطقه ای فعال را برای این استان ایفا نموده است. موقعیت این شهر باعث شده تا طی سال های اخیر زیرساخت های آن بهبود یافته و دسترسی به حمل ونقل کیفیت بیشتری پیدا کند. شرایط مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی در این شهر از دیگر ویژگی های مثبت به حساب می آید. متوسط درآمد خانوار در ساسکاتون در طول یک سال چیزی حدود 80 هزار دلار است.

رجینا

رجینا به عنوان مرکز استان ساسکاچوان و دومین شهر پرجمعیت این استان مطرح است. این شهر با زیرساخت های مدرن از جمله ساختمان ها و جاده ها شناخته می گردد. اگرچه بیشتر مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می نمایند اما سیستم حمل نقل عمومی نیز در رجینا به خوبی توسعه یافته است. این شهر از لحاظ آموزش و خدمات درمانی جزو بهترین ها در سطح کشور به حساب می آید. اقتصاد رجینا با سرعت قابل توجهی در حال رشد بوده و متوسط درآمد خانوار در این شهر در طول یک سال چیزی حدود 82 هزار دلار است.

ویبورن Weyburn

شهر ویبورن در 68 مایلی رجینا واقع شده و حدودا 11هزار نفر جمیعت دارد. با توجه به قرار دریافت ویبورن در بین شهرهایی با بیشترین سرعت رشد، این شهر به عنوان شهر فرصت کانادا شناخته شده است. زیرساخت های این شهر مدرن بوده و آمار جرم و جنایت در آن کمتر از سطح ملی است. درآمد متوسط خانوار در طول یک سال حدودا 78هزار دلار است.

استوان Estevan

استوان در طول یک دهه اخیر رشد قابل توجهی را در زمینه جمعیت و اقتصاد خود تجربه نموده است. مهم ترین فعالیت های اقتصادی این شهر شامل فراوری برق، استخراج زغال سنگ و نفت و گاز می گردد. متوسط درآمد خانوار در طول یک سال حدودا 97 هزار دلار است. همه این موارد در کنار خدمات درمانی مناسب و آمار پایین جرم باعث جذب جمعیت بیشتر به سمت شهر استوان شده است.

لویدمینستر Lloydminster

شهر لویدمینستر به نوعی مرز بین ساسکاچوان و آلبرتا بوده و به عنوان یک جامعه پرجنب وجوش رشد قابل توجهی را تجربه می نماید. اگرچه محیط این شهر بیشتر حالت روستایی دارد اما کلیه امکانات و خدمات شهری در آن وجود دارد. این شهر 32هزار نفری دارای یک فرودگاه است که ارتباط آن را با سایر نقاط کشور برقرار نموده است. متوسط درآمد خانوار در لویدمینستر سالانه 105 هزار دلار است.

سوئیفت کارنت Swift Current

سوئیفت کارنت با 17هزار نفر جمعیت در رده پنجم شهرهای پرجمعیت ساسکاچوان قرار گرفته است. این شهر در جنوب غربی استان قرار گرفته و تبدیل به یک کانون توریستی شده است. در سوئیفت کارنت خدمات بسیار خوبی از جمله خدمات درمانی، آموزشی و تفریحی در اختیار ساکنان قرار می گیرد. ضمن این که قیمت ملک در این شهر کاملا مقرون به صرفه است. متوسط درآمد خانوار در سوئیفت کارنت سالانه حدودا 73هزار دلار است.

پرنس آلبرت Prince Albert

پرنس آلبرت سومین شهر عظیم استان ساسکاچوان است که از آن تحت عنوان دروازه شمال یاد می گردد. ارتباط این شهر با سایر مناطق کشور به وسیله یک فرودگاه و همچنین سیستم حمل ونقل جاده ای برقرار می گردد. جمعیت این شهر در حال حاضر 36هزار نفر بوده و به طور دائمی در حال رشد است. هم زمان با رشد جمعیت میزان درآمد نیز در این شهر افزایش یافته است.

Moose Jaw

شهر Moose Jaw با 34هزار نفر جمعیت چهارمین شهر عظیم استان ساسکاچوان محسوب می گردد. این شهر یک قطب صنعتی و در عین حال کشاورزی مهم در استان به حساب می آید. هزینه زندگی در این شهر پایین بوده و در نتیجه تازه واردان در این شهر با فشار اقتصادی روبه رو نخواهند شد. متوسط درآمد خانوار در این شهر حدودا 65هزار دلار در طول یک سال است.

شرایط و هزینه زندگی در ساسکاتون

ساسکاتون با جمعیتی بیش از 270هزار نفر در قسمت مرکزی استان ساسکاچوان واقع شده است. نام این شهر از توت شیرین ساسکاتون که به وفور در این منطقه رشد می نماید گرفته شده است. ساسکاتون همچون بسیاری دیگر از شهرهای کانادا زمستان های سردی داشته و جزو شهرهای کم بارش کانادا محسوب می گردد. در این شهر اقوام مختلفی از جمله چینی ها زندگی می نمایند. اگرچه اقتصاد ساسکاتون از گذشته بر مبنای کشاورزی و بهره برداری از منابع طبیعی شکل گرفته اما در حال حاضر صنایع دامی و همچنین فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی نیز در این شهر توسعه پیدا نموده اند.

هزینه های زندگی در ساسکاتون نسبت به بسیاری دیگر از شهرهای مهم کانادا کاملا مقرون به صرفه است. نرخ بیکاری در ساسکاتون بسیار پایین بوده و رشد مداوم جمعیت این شهر موجب رشد بازار کار آن نیز شده است. پایین بودن هزینه های مختلف به ویژه هزینه مسکن باعث شده تا ساسکاتون به محل مناسبی برای زندگی مهاجران تبدیل گردد. در ادامه بعضی از هزینه های زندگی در کانادا بر اساس اطلاعات وب سایت expatistan ارائه شده است:

هزینه خورد و خوراک در ساسکاتون

  • هزینه ناهار در منطقه تجاری شهر: 18 دلار کانادا
  • هزینه یک وعده غذایی در فست فود: 10 دلار کانادا
  • شیر 1 لیتری: 1.9 دلار کانادا
  • سیب زمینی یک کیلوگرم: 2 دلار کانادا
  • تخم مرغ 12 عددی: 3.2 دلار کانادا
  • سینه مرغ 500 گرم: 7 دلار کانادا
  • گوجه یک کیلوگرم: 3.5 دلار کانادا
  • سیب یک کیلوگرم: 3.4 دلار کانادا
  • پنیر محلی 500 گرم: 10 دلار کانادا

هزینه مسکن در ساسکاتون

  • اجاره ماهانه یک واحد مبله 85 مترمربع در منطقه گران: 1751 دلار کانادا
  • اجاره ماهانه یک واحد مبله 85 مترمربع در منطقه متوسط: 1233 دلار کانادا
  • اجاره ماهانه یک واحد مبله 45 مترمربع در منطقه گران: 1565 دلار کانادا
  • اجاره ماهانه یک واحد مبله 45 مترمربع در منطقه متوسط: 1057 دلار کانادا
  • هزینه آب، برق، گاز و… در طول یک ماه برای دو نفر در یک واحد 85 متر مربع: 177 دلار کانادا
  • هزینه آب، برق، گاز و… در طول یک ماه برای یک نفر در یک واحد 45 متر مربع: 96 دلار کانادا
  • اینترنت 8 مگ یک ماهه: 65 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل در ساسکاتون

  • هزینه یک لیتر بنزین: 1.25 دلار کانادا
  • بلیط ماهانه حمل ونقل عمومی: 82 دلار کانادا
  • هزینه تاکسی برای مسافت 8 کیلومتری: 23 دلار کانادا

هزینه لباس در ساسکاتون

  • یک شلوار جین مارک Levis: 79 دلار کانادا
  • یک جفت کفش اسپرت نایک یا آدیداس: 115 دلار کانادا

به تمامی این هزینه ها باید هزینه های مربوط به بهداشت و درمان و هزینه تفریحات را نیز اضافه کنید. به عنوان مثال برای یک بسته آنتی بیوتیک باید 22 دلار کانادا بپردازید. هم چنین برای خرید دو بلیط سینما باید 28 دلار کانادا پرداخت نمایید.

شرایط و هزینه زندگی در رجینا

رجینا به عنوان مرکز استان ساسکاچوان شانزدهمین شهر عظیم در کل کشور کانادا محسوب می گردد. در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش های مختلف باعث رونق اقتصادی رجینا و ایجاد فرصت های شغلی زیاد در این شهر شده است. با توجه به فرایند فعلی، رجینا با کمبود نیروی کار روبرو خواهد شد که همین موضوع باعث تبدیل شدن این شهر به مقصدی جذاب برای افراد جویای کار می گردد. آب وهوای رجینا نیز مانند ساسکاتون بوده و زمستان های سردی دارد.

رجینا جمعیتی در حدود 230هزار نفر داشته که بخش زیادی از این جمعیت شامل اروپایی ها از جمله مهاجران آلمانی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، اوکراینی و فرانسوی می گردد. رجینا در بین شهرهای کانادایی قرار می گیرد که قوی ترین اقتصاد و کمترین نرخ بیکاری را دارند. رجینا در حوزه صنعت پیشرفت زیادی داشته و به ویژه در زمینه فراوری فولاد کاملا پیروز عمل نموده است. در حوزه آموزش و تفریح نیز رجینا یک شهر توسعه یافته با خدمات مناسب محسوب می گردد.

هزینه های زندگی در رجینا مانند سایر نقاط استان ساسکاچوان کاملا مناسب بوده و نسبت به بسیاری از شهرهای عظیم کانادا به صرفه تر است. یکی از این هزینه ها مربوط به مسکن است که با وجود فرایند افزایشی در سالیان اخیر همچنان از قیمت های مناسبی برخوردار است. در حال حاضر با 320 هزار دلار می توانید یک خانه ییلاقی را در رجینا خریداری کنید.

هم چنین با مبلغ حدودی 210هزار دلار قادر به خرید یک واحد آپارتمانی استاندارد خواهید بود. هزینه های زندگی در رجینا از جمله هزینه خوردوخوراک، هزینه اجاره خانه، هزینه حمل ونقل، هزینه لباس، هزینه تفریح و سایر هزینه ها تقریبا مشابه شهر ساسکاتون است.

به طور کلی وجود مزایای مختلف زندگی در ساسکاچوان از جمله هزینه های پایین، فرصت های شغلی زیاد، حقوق مناسب، جمعیت و اقتصاد روبه رشد و سیاست های مهاجرتی این استان باعث شده تا افراد زیادی طی سال های اخیر تصمیم به مهاجرت به ساسکاچوان بگیرند. در صورتی که تصمیم خود را برای مهاجرت کاری به ساسکاچوان گرفته باشید می توانید در طرح های مهاجرتی مختلف این استان از جمله طرح نامزدی استانی ساسکاچوان شرکت کنید.

منبع: نیلگام
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 342

به "آنالیز شرایط و هزینه های زندگی در ساسکاچوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط و هزینه های زندگی در ساسکاچوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید