شروع مطالعات احداث چهار دهکده گردشگری در سواحل دریای عمان

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات ساخت چهار دهکده گردشگری ساحلی در نوار ساحلی دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان شروع شده است.

شروع مطالعات احداث چهار دهکده گردشگری در سواحل دریای عمان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور خیلی ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، کامبیز مشتاق گوهری اضافه کرد: بر اساس مطالعات اجرا شده در راستای مکان یابی ساخت امکانات گردشگری در سواحل دریای عمان، این دهکده های توریستی ساحلی در سواحل درک، کنارک، چابهار و بندر رمین احداث خواهند شد.

وی در ادامه اعلام کرد: عملیات مطالعاتی ساخت این دهکده های ساحلی توریستی در نوار ساحلی دریای عمان هم اکنون شروع شده است.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، بر اساس برآورد اولیه اجرا شده در مورد اعتبارات لازم جهت ساخت این دهکده های ساحلی، ایجاد زیرساختهای اولیه نظیر راه دسترسی، آب و برق در هر یک از این دهکده های ساحلی بین یک و نیم تا دو میلیارد تومان اعتبار احتیاج خواهد داشت.

مشتاق گوهری عنوان نمود: پس از ایجاد زیرساخت های اولیه در مناطق مذکور، این پروژه های توریستی جهت ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهند گرفت.

وی اذعان داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند از تسهیلات دولتی برای تکمیل این پروژه ها نیز بهره مند شوند تا فرایند ساخت این دهکده های گردشگری با سرعت بیشتری انجام گردد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در این دهکده های ساحلی انواع خدمات گردشگری، تفریحی و رفاهی نظیر اقامتگاه، هتل، کمپینگ، رستوران، پلاژهای تفریحی، امکانات ورزش های آبی و ... ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت تسریع در ساخت و سازهای گردشگری در نوار ساحلی دریای عمان تاکید نمود و گفت: بر اساس مطالعات اجرا شده، این چهار دهکده ساحلی در نوار ساحلی دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان، ظرف سه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان به طرح توسعه سواحل مکران طی برنامه ششم توسعه نیز اشاره نمود و گفت: توسعه گردشگری در نوار ساحلی عمان نیز به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است، بنابراین انتظار داریم علاوه بر تخصیص اعتبارات استانی، هر چه سریعتر اعتبارات ملی قابل توجهی جهت تسریع در پروژه های گردشگری در سواحل مکران در اختیار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

مشتاق گوهری در ادامه گفته های خود از ساخت اقامتگاه های بوم گردی در سواحل استان سیستان و بلوچستان اطلاع داد و گفت: بدون شک ساخت چنین اقامتگاه هایی بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینک سال 96 سال سفر به استان سیستان وبلوچستان تعریف شده است، گفت: از آنجا که سواحل این استان از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری استان محسوب می گردد، لذا از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای ایجاد امکانات مناسب گردشگری در نوار ساحلی استان شروع شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین از حمایت جدی استانداری در راستای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی این استان اطلاع داد و گفت: در این راستا نیز اعتبارات خوبی از سوی استانداری تخصیص یافته است.

وی تاکید نمود: در طول نوار ساحلی دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان، علاوه بر سواحل و دریا جذابیت های طبیعی بسیاری از جمله کوه های گل فشان، کوه های مینیاتوری، تالاب صورتی، خلیج گواتر، جنگل های حرا و ... وجود دارد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 132

به "شروع مطالعات احداث چهار دهکده گردشگری در سواحل دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مطالعات احداث چهار دهکده گردشگری در سواحل دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید