آیا نتفلیکس اولین اسکار موسیقی را با قدرت سگ و به بالا نگاه نکن می برد؟

به گزارش تور فرانسه، تا به امروز نتفلیکس هرگز جایزه اسکار را در بخش موسیقی متن دریافت نکرده است. اما اسکار 2022 ممکن است این طلسم بشکند، چرا که حداقل سه فیلم از کمپانی نتفلیکس کاندیدای قدرتمندی برای نامزدی در بخش موسیقی هستند: قدرت سگ ساخته جانی گرین وود، به بالا نگاه نکن ساخته نیکولاس بریتل و دختر گمشده ساخته دیکن هینچلیف.

آیا نتفلیکس اولین اسکار موسیقی را با قدرت سگ و به بالا نگاه نکن می برد؟

برای وسترن قدرت سگ، یکی از مدعیان و پیشتازان اسکار 2022 به کارگردانی جین کمپیون، گرین وود آهنگساز انگلیسی (مشهور به ریدیوهد) در پی صداهایی متناسب با صحنه گاوچران ها در مونتانا سال 1925 بود، و معلوم شد که برای رسیدن به آن صداها باید از چند ساز زهی، چند شیپور فرانسوی و یک ساز مکانیکی و پیانویی که در آن موقع رایج بود استفاده کند.

گرینوود می گوید: ما گروه های زهی را در حین اجرای صحنه های تصادفی فیلم ضبط می کردیم. به همین ترتیب شیپورهای فرانسوی که برای من مانند صدای مردانگی فروخورده بود؛ صدای شیپور سرکوب شده به نظر می رسد، اما هر چه بلندتر نواخته می شوند، رساتر و خشن تر شنیده می شوند.

پیانولای گرین وود، نسخه ای مدرن و کنترل شده با کامپیوتر از پیانوی قدیمی، در به ثمر رساندن شخصیت رز (با بازی کرستن دانست) مفید بود، او می گوید: نه تنها داستان او غرق در صدای ساز بود، بلکه گزینه مناسبی برای گره گشایی تدریجی ذهنی او به حساب می آمد.

شاید غیرمعمول ترین عنصر موسیقی، نواختن ویولن سل خود گرینوود باشد که تا حدی از بانجو نوازی بندیکت کامبربچ، ستاره فیلم الهام گرفته شده است. گرین وود می گوید: من یاد گرفتم که ویولن سلم را مانند بانجو بنوازم، با همان تکنیک فینگر پیکینگ. جین واقعا این افکت را دوست داشت و در این فیلم از آن بسیار استفاده شده است. غم انگیز است، اما ریتم دارد.

به بالا نگاه نکن چهارمین فیلم نیکولاس بریتل آهنگساز نیویورکی برای کارگردان آدام مک کی است. او پیش از این در فیلم های رکود بزرگ (The Big Short)، معاون (Vice) و خلبان وراثت (Succession) با مک کی همکاری داشت. این فیلم یک کمدی کلاسیک درباره این است که اگر یک شهاب سنگ با زمین برخورد کند چه اتفاقی می افتد. چالش بریتل برای موسیقی این فیلم ترکیب واقعیت با طنز، بیهودگی با حقیقت، و لحظات عمیق برای رسیدن به لحن درست و متعادل کردن همه این عناصر بود.

موسیقی این فیلم در طول یک سال کاملا تغییر کرد، زیرا آهنگساز ابتدا یک قطعه با نام اورتور منطق و دانش به سبک کلاسیک را برای پخش در مجموعه نوشت، سپس یک آهنگ تازه برای اجرا روی صحنه با نام فقط به بالا نگاه کن با صدای آریانا گرانده و کید کادی و همکاری تائورا استینسون ساخته شد و در طی مراحل پس از فراوری، موسیقی جازی ساخته شد که با عناصر سنتی ارکسترال و کرال ترکیب می شد.

بریتل در خصوص گروه پر هیاهوی جاز با ترومپت ، ساکسیفون و تکنوازی گیتار الکتریک می گوید: باید چیزی برای ثبت آشوب و دیوانگی ساخته می شد، و به نظر می رسید که موسیقی باید یک نقطه اوج داشته باشد

بریتل از خلق قطعات الکترونیکی مینیاتوری مختلف برای فیلم، از جمله هویت موسیقایی شرکت فناوری مارک رایلنس میلیاردر، آهنگ زنگ گوشی هوشمند او و حتی بخش های تعلیق بیشترین لذت را برد. او می گوید: آن قطعات نوعی کیفیت ابزورد و پلید دارند.

برای دختر گمشده (The Lost Daughter) که یکی دیگر از نامزدهای اسکار 2022، با بازی اولیویا کولمن به عنوان یک پروفسور آشفته است که سال ها قبل بین انتخاب همسر و مادر بودن دست و پنجه نرم می کرد، کارگردان مگی جیلنهال درخواستی غیرمعمول از آهنگساز انگلیسی دیکن هینچلیف کرد: او می خواست موسیقی مانند یک آهنگ قدیمی به نظر برسد. گویی که یک صفحه قدیمی را همراه با فیلم می شنوید، که به شکل اسرارآمیزی تناسب پیدا می نماید.

هینچلیف درباره سازهای سبک دهه 60 مانند پیانو، ارگ هموند، بیس و درام، که همه آن ها را خودش می نواخت گفت: این موسیقی متن به نوعی یک قطعه کلاسیک قدیمی است، چیزی که من را به تار و پود فیلم کشاند. او بعدا توانست یک بخش کوچک از سازهای زهی به کار اضافه کند.

او درباره انتخاب نوع موسیقی فیلم می گوید: این فیلمی است که سوالات زیادی می پرسد و واقعا بسیاری از آن ها را بدون پاسخ رها می نماید. موسیقی در این فیلم درواقع اصلا ثابت نمی ماند، یا تمام نمی گردد. کمی زیرکانه است، تا جایی که شاید اصلا متوجهش نشوید. سپس با یک خط پیانوی ملودیک ساده جفت می گردد. این قسمت به نشان دادن جنبه مادری و فرزندی داستان بسیار یاری می نماید.

منبع: variety

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1522

به "آیا نتفلیکس اولین اسکار موسیقی را با قدرت سگ و به بالا نگاه نکن می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نتفلیکس اولین اسکار موسیقی را با قدرت سگ و به بالا نگاه نکن می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید