آیفون 15 اولترا جیب خریداران را چگونه خالی می نماید؟

به گزارش تور فرانسه، LeaksApplePro شرح می دهد که افزایش هزینه های فراوری، تورم و بعلاوه احتیاج به حفظ حاشیه سود، محرک های اصلی افزایش قیمت هستند. طبق گزارش ها، اپل در سال های اخیر با حاشیه های کاهشی رو به رو بوده است و اکنون برای جبران این ضرر ها به قیمت های بالاتری روی آورده است.

آیفون 15 اولترا جیب خریداران را چگونه خالی می نماید؟

طبق اطلاعات فاش شده نو، قیمت اولیه آیفون 15 اولترا 1299 دلار خواهد بود که نسبت به قیمت اولیه 1099 دلاری آیفون 14 پرو مکس افزایش قابل توجهی دارد. این قیمت بالاتر، به دلیل افزایش هزینه های فراوری، احتیاج به حفظ حاشیه سود و گنجاندن مواد با کیفیت بالاتر مانند تیتانیوم در شاسی است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از راهنماتو، آیفون 15 اولترای آینده اپل با افشای اطلاعات و شایعات متعددی در خصوص ویژگی ها و قیمت خود نو، سر و صدای زیادی در دنیای فناوری ایجاد نموده است.

بر اساس ادعای یک منبع مطلع که در LeaksApplePro منتشر شده است، آیفون 15 اولترا قیمت اولیه 1299 دلاری خواهد داشت که نسبت به قیمت اولیه 1099 دلاری آیفون 14 پرو مکس افزایش قابل توجهی دارد. این بزرگترین جهش یک نسل در تاریخ آیفون است و احتمالاً برای بسیاری از خریداران آمریکایی شوکه نماینده خواهد بود.

دلیل این افزایش قیمت شدید چیست؟

LeaksApplePro شرح می دهد که افزایش هزینه های فراوری، تورم و بعلاوه احتیاج به حفظ حاشیه سود، محرک های اصلی افزایش قیمت هستند. طبق گزارش ها، اپل در سال های اخیر با حاشیه های کاهشی رو به رو بوده است و اکنون برای جبران این ضرر ها به قیمت های بالاتری روی آورده است.

علاوه بر این، انتظار می رود آیفون 15 اولترا با طیف وسیعی از ویژگی های نو و بهبودیافته، از جمله مواد با کیفیت بالاتر مانند تیتانیوم عرضه گردد، که به طور قابل توجهی قوی تر و گران تر از فولاد ضد زنگ استفاده شده در مدل های قبلی است.

طبق اطلاعات فاش شده، آیفون 15 اولترا با حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می گردد که دو برابر نقطه ورود فعلی 128 گیگابایتی است. این خبر، احتمالاً برای مصرف نمایندگان خوشایند خواهد بود، زیرا ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، همواره تقاضای زیادی دارد. بعلاوه شایعه شده است که آیفون 15 اولترا دارای دوربین دوگانه جلو و یک پورت USB-C با سرعت Thunderbolt 4 است که جایگزین پورت لایتنینگ با سرعت کندتر می گردد.

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی آیفون 15 اولترا استفاده از تیتانیوم در بدنه آن است. تیتانیوم به دلیل استحکام و دوام خود، شناخته شده است و 3-4 برابر قوی تر از فولاد ضد زنگ است. با این حال، این گوشی، بسیار گران تر از حد انتظار است، با قیمت فعلی 35-50 دلار در هر کیلوگرم در مقایسه با 1-1.50 دلار به ازای هر کیلوگرم فولاد ضد زنگ. باید دید آیا استفاده از تیتانیوم در آیفون 15 اولترا افزایش هزینه را برای مصرف نمایندگان توجیه می نماید یا خیر.

شایان ذکر است که آیفون 15 اولترا تنها بخشی از سری آیفون 15 آینده است و معین نیست که قیمت سایر مدل های این مجموعه چگونه خواهد بود. اگرچه این احتمال وجود دارد که قیمت بالاتر آیفون 15 اولترا روی بقیه گوشی های این برند نیز، تأثیر منفی بگذارد. بعلاوه شایان ذکر است که اپل معمولاً دوست ندارد فاصله قیمتی قابل توجهی بین محصولاتش در یک خط فراوری وجود داشته باشد، بنابراین ممکن است سایر مدل های آیفون 15 شاهد افزایش قیمت مشابه باشند.

به طور کلی، به نظر می رسد آیفون 15 اولترا، گزینه گران تری برای مصرف نمایندگان خواهد بود، بعلاوه دارای طیف وسیعی از ویژگی های نو و بهبودیافته از جمله ظرفیت ذخیره سازی بالاتر و پورت سریع تر و پیشرفته تر خواهد بود. این که آیا این ویژگی ها هزینه افزایش یافته را توجیه می نمایند یا نه، باید دید، اما واضح است که اپل میخواهد مشتریانی را که مایل به پرداخت هزینه برای نوترین و برترین فناوری ها هستند، جذب کند.

منبع: فرادید
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1711

به "آیفون 15 اولترا جیب خریداران را چگونه خالی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 اولترا جیب خریداران را چگونه خالی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید