چگونه طول عمر باتری مک بوک را افزایش دهیم؟

به گزارش تور فرانسه، اپل همیشه با انتقاداتی در رابطه با عمر باتری دستگاه هایش روبرو بوده است. عمر باتری گوشی های آیفون طی زمان مدام بهبود یافته اما آیا این مساله درباره مک بوک ها نیز صدق می نماید؟ باتری مک بوک چقدر دوام می آورد؟ چگونه می توان عمر باتری مک بوک را افزایش داد؟ این ها سوالاتی هستند که کاربران دستگاه های اپل، خصوصا دارندگان مک بوک مطرح می نمایند و ما در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم. پس تا سرانجام این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه طول عمر باتری مک بوک را افزایش دهیم؟

طول عمر باتری مک بوک چقدر است؟

قبل از هر چیز، باید به این مساله اذعان کرد که اساسا طول عمر باتری های مک بوک در مقایسه با بسیاری از برندهای لپ تاپ بیشتر است. باتری مک بوک پرو M1 و M2 مانند باتری مک بوک ایر M1 و M2 دارای چرخه عمر 1000 بار شارژ است. این عدد در یک دهه گذشته تغییر زیادی ننموده است و با برترین لپ تاپ های حال حاضر برابری می نماید. دقت کنید که طول عمر این باتری ها نیز معین است و در نهایت روزی از کار خواهند افتاد.

در خصوص طول عمر این باتری ها تردیدهای زیاد وجود دارد اما به طور کلی، اگر شما مک بوک خود را یک روز در میان شارژ می کنید، می توان انتظار داشت باتری آن حدود پنج سال و چهار ماه دوام بیاورد. اما اگر از کاربرانی هستید که با مک بوک تان کارهای سنگینی انجام می دهید، با در نظر گرفتن چرخه عمر 1000 بار شارژ، عمر مفید باتری دستگاه شما حدود دو سال و نیم است. دقت کنید با رسیدن به خاتمه عمر مفید، باتری به طور ناگهانی از کار نمی افتد بلکه فاصله بین خالی شدن باتری و احتیاج به شارژ مجدد کم و کمتر می گردد.

باتری مک بوک با یک بار شارژ چقدر دوام می آورد؟

پاسخ به این سوال به نحوه استفاده شما از مک بوک بستگی دارد. برای مثال، نمی توان انتظار داشت طول عمر باتری مک بوک فردی که با نرم افزار فاینال کات پرو به ویرایش ویدیو می پردازد با فردی که از لپ تاپ برای وب گردی استفاده می نماید یکی باشد. علاوه بر نحوه استفاده، مدت زمان نگهداری شارژ به مدل مک بوک و چیپست آن نیز بستگی دارد. در جدول زیر می توانید این زمان را برای مدل های مختلف مک بوک را به صورت حدودی مشاهده کنید.

مدلمدت زمان نگهداری شارژ بر حسب ساعت
مک بوک ایر(مدل M1، سال 2020)بیش از 18 ساعت
مک بوک پرو(صفحه نمایش 13 اینچی، مدل M1، سال 2020)بیش از20 ساعت
مک بوک ایر(مدل M2، سال 2022)بیش از 18 ساعت
مک بوک پرو(صفحه نمایش 13 اینچی، مدل M2، سال 2022)بیش از 20ساعت
مک بوک پرو(صفحه نمایش 16 اینچی، مدل M2، سال 2023)بیش از 22 ساعت
مک بوک ایر(صفحه نمایش 15 اینچی، مدل M2، سال 2023)بیش از 18 ساعت

آیا اپل حقیقت را در خصوص باتری هایش می گوید؟

برای بسیاری از افراد همیشه این سوال مطرح است که آیا اپل در خصوص طول عمر باتری مک بوک حقیقت را می گوید؟ در واقع، آنالیز این ادعا به نوع استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. آنالیز مک بوک ایر 2022، نشان می دهد در صورت استفاده معمولی مثل: وب گردی، ویرایش عکس و بعلاوه، استفاده از پیغام رسانی مثل Slack با یک بار شارژ کردن دستگاه، شارژ کافی برای 10 الی 12 ساعت را در اختیار خواهید داشت.

آنالیز مک بوک پرو 2023 با صفحه نمایش 16 اینچ نیز همین موضوع را نشان می دهد. این دستگاه با هر بار شارژ چیزی در حدود 10 تا 12 ساعت زمان در اختیار کاربران معمولی قرار می دهد. تفاوت این اعداد با اعداد جدول به هیچ وجه به این معنا نیست که اپل عمدا مشتریان را با معینات عمر باتری مک بوک گمراه نموده است، در واقع این موضوع که اپل در خصوص تخمین باتری محصولاتش محافظه کار است، حقیقتی غیر قابل چشم پوشی است، برای مثال، اپل ادعا می نماید باتری اولترا واچ با یک بار شارژ تا 36 ساعت دوام می آورد در حالی که آنالیز ها عمر باتری را چیزی بیش از 40 ساعت را نشان می دهد. برترین روش برای به دست آوردن اطلاعات دقیق، تحقیق و آنالیز فردی است.

چگونه عمر باتری مک بوک خود را افزایش دهیم؟

چندین راه ساده و اساسی برای افزایش دوام باتری مک بوک وجود دارد. روشن کردن سیستم در حالت کم مصرف یکی از راه های کاهش سرعت تخلیه باتری است. البته این روش یک ایراد بزرگ نیز دارد؛ حالت کم مصرف، با کاهش سرعت CPU و به حداقل رساندن استفاده از RAM برای افزایش قدرت باتری، عملکرد دستگاه را ضعیف تر می نماید. این تغییرات ممکن است هنگام استفاده از مک بوک برای کارهای سبک اهمیت زیادی نداشته باشد، اما برای کارهای سنگین، مانند ویرایش ویدیو تفاوت کاملا محسوسی ایجاد می نماید.

راه های دیگر برای افزایش عمر باتری عبارتند از:

  • کم کردن روشنایی صفحه
  • خاموش کردن چراغ های پشت صفحه
  • خاموش کردن برنامه هایی که استفاده نمی کنید.

چه زمانی باید باتری مک بوک خود را عوض کنیم؟

به طور معمول پس از گذر زمان، طول عمر باتری مک بوک تا حدی کاهش می یابد. خوشبختانه، شما می توانید باتری مک بوک خودتان را عوض کنید اما این کار احتیاج به صرف هزینه دارد. برای مثال، تعویض باتری مک بوک پرو 2018 اگر به طور مستقیم به وسیله شرکت اپل انجام گردد تقریبا 300 دلار هزینه دارد. سیستم عامل mac OS می تواند عملکرد باتری شما را تجزیه و تحلیل کند و زمان مناسب برای تعویض آن را اطلاع دهد. برای اطلاع از شرایط فعلی سلامت باتری خود، مسیر زیر را دنبال کنید:

لوگوی اپل را در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود انتخاب کنید و روی About This Mac کلیک کنید.

در ادامه More Info را انتخاب کنید.

به پایین بروید و روی System Report کلیک کنید و سپس گزینه Power را انتخاب کنید.

در زیر اطلاعات سلامت، تعداد چرخه، شرایط و حداکثر ظرفیت را مشاهده خواهید کرد. اگر باتری شما سالم باشد شرایط عادی است و اگر احتیاج به تعویض باتری باشد، نوشته باتری سرویس نمایش داده خواهد شد.

سخن خاتمهی

مک بوک ها جز برترین لپ تاپ ها از نظر عمر باتری هستند، اما گذر زمان باعث افت عمر باتری می گردد. در این مقاله به آنالیز این موضوع پرداختیم. تجربه شما در افزایش عمر باتری مک بوک چیست؟ نظرات و تجربیات خود را به وسیله کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1821

به "چگونه طول عمر باتری مک بوک را افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه طول عمر باتری مک بوک را افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید