از داستان تا گیم پلی؛ خالق سایلنت هیل از بازی ترسناک تازه خود می گوید

به گزارش تور فرانسه، در دسامبر 2020، کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، تاسیس استودیوی بازی سازی بوکه (Bokeh Game Studio) را به همراه گروه های منتخبی از همکارانش در استودیوی ژاپن سونی را بیان کرد. با رزومه ای که تویاما دارد که شامل آثار محبوبی مانند سایلنت هیل (Silent Hill)، سایرن (Siren) و گراویتی راش (Gravity Rush) است، بسیاری از هواداران مشتاقانه منتظر تماشا ساخته تازه او بودند.

از داستان تا گیم پلی؛ خالق سایلنت هیل از بازی ترسناک تازه خود می گوید

اکنون، چهار سال از آن موقع گذشته و اولین بازی استودیو با عنوان اسلیترهد (Slitterhead) آماده است تا در نوامبر سال جاری منتشر گردد. اخیرا مصاحبه ای با تویاما و بعلاوه کازونوبو ساتو (Kazunobu Sato)، تهیه کننده و جونیا اوکورا (Junya Okura)، کارگردان بازی، صورت گرفته که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

در ابتدای مصاحبه تویاما در خصوص وجود عناصر اکشن در اثری که قرار است ترسناک باشد، می گوید:

داشتن و کنترل چندین کاراکتر مختلف به عنوان هسته اصلی اسلیترهد عمل می نماید. تویاما در خصوص این ایده گفت:

این قابلیت از منظر گیم پلی منحصر به فرد و جالب است، اما زمانی که شما به طور مداوم شخصیت های مختلف را در اختیار دارید، ممکن است که ارتباط گرفتن با آن ها از منظر روایی برای بازیکن سخت باشد. تویاما در این باره گفت:

در حالی که اسلیترهد طراحی بازی سایرن را به روشی مدرن ارائه می دهد اما محیطی کاملا متفاوت از دهکده ژاپنی سایرن دارد. تویاما در خصوص طراحی شهر بازی می گوید:

او در خصوص چالش طراحی مکان هایی که دیگر وجود ندارند، اضافه کرد:

تویاما ظاهرا برای ساخت بازی از فیلم های هنک کنگی دهه 90 نیز الهام گرفته است:

تویاما بعلاوه در خصوص شخصیت های متنوع شهر و توانایی کنترل آن ها می گوید:

جالب است بدانید که شخصیتی که در آن لحظه از آن برخوردار هستید نیز در طول کات سین ها ظاهر می گردد؛ دستواردی که به گفته تویاما مسائل زیادی بر سر رسیدن به آن وجود داشته است. او در ادامه بیان نمود که همه چیز در داخل شهر اتفاق می افتد، اما بسته به مرحله ای که قرار می گیرید، موقعیت های مختلفی را می بینید و می توانید شهر را از زوایای مختلف تجربه کنید. مراحل حدود 30 دقیقه طول می کشند و اتمام بازی به طور کلی 15 ساعت طول می کشد. هرچند چالش هایی وجود دارند که پس از اتمام بازی قابل تجربه هستند. او در خصوص جریان داشتن بازی در شب گفت:

ساتو، تهیه کننده بازی، نیز بیان نمود که در اوایل کار، سناریوهایی در روز داشته اند اما برای متمرکز بودن هرچه بیشتر تجربه، تصمیم گرفته اند که آن ها را کنار بگذارند. در واقع به نظر می رسد که تعداد سناریوهای بازی در ابتدای کار دو تا سه برابر حال حاضر بوده است.

اسلیترهد دارای محیط های شهری چشمگیر و عناصر ترسناکی در شب است که ما را به یاد بازی گوست وایر: توکیو از استودیوی تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) می اندازد. تویاما در این باره گفت:

لازم به ذکر است که هیولا های اسلیترهد بر اساس یگوزی (Yegouzi)، موجودی فراطبیعی در فولکلور چینی، ساخته شده اند. تویاما در این مورد بیان می نماید:

شهر اسلیترهد بسیار دقیق و به خوبی طراحی شده است اما این بازی به جای تمرکز بیشتر روی ماجراجویی و اکتشاف، یک تجربه متمرکز بر اکشن است. تویاما در این باره گفت:

در حالی که اسلیترهد بر روی اکشن متمرکز است، بعضی عناصر کاوش را می توان در آن یافت. ساتو در این باره می گوید:

جونیا اوکورا، کارگردان بازی در این باره اضافه کرد:

تویاما نیز در خصوص ماموریت های فرعی گفت:

در حین مبارزه، شما می توانید حمله کنید، دفاع کنید، جاخالی دهید و پری کنید. در واقع بازی تمام پایه های استاندارد یک بازی اکشن مدرن را پوشش می دهد. او در ادامه بیان نمود:

اوکورا می گوید:

تویاما با اشاره به اینکه هر یک از شخصیت ها پیشینه خاص خود را دارند، بیان نمود:

اوکورا می گوید که بازی از شما انتظار دارد که بدن هایی را که کنترل نموده اید از بین ببرید. به نوعی فدا کردن آن ها در حین بازی به نفع شما است. البته ظاهرا بازیکنانی که نسخه ای از بازی را آزمایش نموده اند، چندان به این مکانیک عادت ننموده اند.

ساتو بیان نمود:

بازی از درجه های سختی آسان، میانه و سخت در کنار Nightmare بهره می برد. اوکورا در خصوص این جنبه از گیم پلی شرح می دهد:

جالب است بدانید که ساتو بیان نموده که درجه سختی Nightmare برای او بیش از حد سخت است. در ادامه تویاما به منابعی که بازی از آن ها الهام گرفته پرداخته است:

در فرآیند ساخت اسلیترهد، تویاما برای اولین بار پس از مدت ها با آهنگساز سایلنت هیل، آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka)، همکاری می نماید. تویاما در این مورد گفت:

بازی اسلیترهد قرار است در تاریخ 8 نوامبر (18 آبان) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه های شخصی عرضه گردد. تویاما در خصوص فرق نسخه ها بیان نمود:

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1844

به "از داستان تا گیم پلی؛ خالق سایلنت هیل از بازی ترسناک تازه خود می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از داستان تا گیم پلی؛ خالق سایلنت هیل از بازی ترسناک تازه خود می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید