استقلال و بیستمین دوئل در ضربات پنالتی، 10 پیروزی برای آبی پوشان

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال در نخستین حضور خود در این فصل از رقابتهای جام حذفی کشور در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف تیم دسته دومی نود ارومیه رفت و در حالی که در انتها وقت معمول و اضافه به تساوی یک - یک رسید، در ضربات پنالتی پیروز شد میهمانش را شکست دهد.

استقلال و بیستمین دوئل در ضربات پنالتی، 10 پیروزی برای آبی پوشان

20 بار حضور در ضربات پنالتی

استقلال که پر افتخار ترین تیم در رقابتهای جام حذفی کشور است، قبل از ملاقات مقابل نود ارومیه 19 بار در ادوار گذشته جام حذفی کارش به ضربات پنالتی کشیده شده بود که 9 بار پیروز و 10 بار شکست خورده بود. پیروزی که آبی پوشان در ضربات پنالتی مقابل نود ارومیه به دست آوردند دهمین پیروزی این تیم در ضیافت پنالتی ها در همه ادوار جام حذفی بود.

بیشترین تقابل در ضربات پنالتی

تیم فوتبال استقلال در همه ادوار گذشته جام حذفی 8 بار به مصاف ذوب آهن رفته که سرنوشت 3 ملاقات آنها در ضربات پنالتی تعیین شده است تا آبی پوشان بیشترین تقابل در ضربات پنالتی را با تیم ذوب آهن داشته باشند. از 3 باری که استقلال و ذوب آهن کارشان به ضربات پنالتی کشید، 2 بار ذوب آهن و یک بار استقلال پیروز شده اند؛ تا آبی پوشان بیشترین شکست در ضربات پنالتی را از ذوب آهن تحمل نموده باشند.

استقلالی ها مقابل ملوان، پرسپولیس، فولاد و شاهین بوشهر هم هر کدام 2 بار کارشان به ضربات پنالتی کشیده که در برابر هر یک از اینها یک بار پیروز شده و یک بار شکست خورده اند.

سپاهان، تهران جوان و مس رفسنجان نیز هر کدام یک بار در ضربات پنالتی به استقلال رسیده و پیروز به شکست دادن آبی پوشان شده اند؛ و پاس تهران، نفت تهران، صبا قم، راه آهن تهران و نود ارومیه هم تیم هایی هستند که تنها یک بار مقابل استقلال به پنالتی رسیده و شکست خورده اند.

172 پنالتی در بازی های استقلال

استقلال در جریان این 19 بازی که سرنوشت آن با ضربات پنالتی تعیین شد 87 ضربه پنالتی زده که 64 عدد از آنها تبدیل به گل شد؛ و حریفان استقلال هم 85 بار به سمت دروازه این تیم پنالتی زده اند که 58 عدد از آنها گل شده است.

قهرمانی عجیب با 3 پیروزی در ضربات پنالتی

در فصل 87-86 استقلال به عجیب ترین قهرمانی اش در جام حذفی رسید. آبی پوشان در این فصل بعد از آنکه در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه پر گل 5 بر 3 تربیت یزد را شکست دادند، در مراحل یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی به ترتیب ذوب آهن، راه آهن و فولاد را در ضیافت پنالتی ها شکست دادند تا به فینال رسیدند.

آبی پوشان در فینال حریف پگاه گیلان شدند که در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر و 3 بر صفر و در مجموع 4 بر صفر حریف خود را مغلوب نموده و به قهرمانی رسیدند. استقلالی ها در آن فصل بیشترین تعداد حضور در ضربات پنالتی را داشتند که در همه این بازی ها پیروز شدند.

سومین ضربات پنالتی در یک شانزدهم

از 20 بار گذشته ای که آبی پوشان در جام حذفی کارشان به ضربات پنالتی کشیده، 3 بار در یک شانزدهم نهایی بوده که 2 بار با شکست آبی پوشان همراه بوده است.

آبی پوشان در سال 55 در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل تهران جوان کارشان به ضربات پنالتی رسید که در آن بازی شکست خوردند و دومین بار هم در سال 83 مقابل شاهین بوشهر پس از تساوی یک - یک در ضربات پنالتی قرار گرفتند که باز هم شکست خوردند.

پیروزی استقلال مقابل نود ارومیه در ضربات پنالتی، اولین پیروزی این تیم در ضربات پنالتی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1603

به "استقلال و بیستمین دوئل در ضربات پنالتی، 10 پیروزی برای آبی پوشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و بیستمین دوئل در ضربات پنالتی، 10 پیروزی برای آبی پوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید