اهدای 50 دستگاه تلفن همراه به دانش آموزان بی بضاعت ، ورود 186 هزار دانش آموز به شبکه شاد

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 186 هزار و 646 دانش آموز در استان شبکه شاد را نصب کردند، به همین دلیل خیرین ورود پیدا کردند و برای دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت 50 دستگاه گوشی خریداری کردند و این گوشی های خریداری شده به دانش آموزان محروم داده شد.

اهدای 50 دستگاه تلفن همراه به دانش آموزان بی بضاعت ، ورود 186 هزار دانش آموز به شبکه شاد

به گزارش تور فرانسه آنلاین به نقل از فارس، علیرضا سعدی پور درباره شبکه شاد اظهار کرد: شبکه شاد شبکه آموزشی دانش آموزان است و این شبکه برای انسجام بخشی فعالیت های آموزشی در راستای اجرای برنامه های آموزش فضای مجازی است.

شبکه شاد محیط امن و جذاب برای دانش آموز ایرانی

وی اضافه کرد: محیط شبکه شاد امن، جذاب، پویا و متناسب برای فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانش آموزان ایرانی است و مالکیت شبکه شاد برای وزارت آموزش و پرورش و پیام رسان داخلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به نحوه نصب این اپلیکشین اشاره کرد، گفت: برای نصب این شبکه مدیر مدرسه در ابتدا این اپلیکیشن را از سامانه سناد در گوشی همراه یا در کامپیوتر خانگی pc نصب می کند و وقتی برنامه اپلیکیشن را که مدیر نصب کرد، برای ارتباط با معلم، معلم را فراخوان می کند و در این مرحله معلم این اپلیکیشن را نصب می کند و به دنبال دانش آموزان می رود.

این مسئول شرح داد: مدیر از طریق شماره تلفن دانش آموزان که در سامانه سناد است، ارتباط را با اولیا دارد و شماره و کد ملی را به معلم می دهد و معلم دانش آموز را اضافه می کند و با نصب اپلیکیشن ازسوی دانش آموز وارد گروه کلاس خود می شود.

اولیا دانش آموزان با کد ملی وارد شبکه شاد شوند

سعدی پور گفت: اولیا به تنهایی با شماره خودشان نمی توانند این اپلیکیشن را نصب کنند، افرادی که مشکل دارند و نمی توانند وارد شبکه شاد شوند، این پیام رسان مثل تلگرام و سروش و ایتا نیست و در این اپلیکیشن کد ملی دانش آموزان باید داده شود تا وارد شبکه شاد شوند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: اولیای دانش آموزان به موبایل فروشی ها می فرایند تا اپلیکیشن را نصب کنند و شماره تلفن می دهند که اشتباه است این اپلیکیشن مختص مدرسه است و دانش آموزان باید کد ملی خود را بدهند تا وارد شبکه شاد شوند.

رابطه معلم با دانش آموز تعاملی است

وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن رابطه تعاملی بین معلم و دانش آموز است، یادآور شد: محیط شبکه شاد امن است و دانش آموز با دانش آموز دیگر نمی تواند ارتباط بگیرد و دانش آموزان تنها با معلم در ارتباط هستند و فقط معلم مدیریت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان نمود: معلم در گرو حضور غیاب می کند و اگر دانش آموزی غایب باشد، معلم به مدیر اطلاع و مدیر به اولیا اطلاع می دهد که شاگرد در سر کلاس مجازی حضور نداشته است.

وی اضافه کرد: در دبیرستان ها همه معلم ها خودشان را در گروه اضافه می کنند برنامه بر اساس برنامه روزانه است و تنها ساعتش از کلاس های مدرسه کمتر است.

تشکیل دبیرخانه راهبردی شبکه شاد

سعدی پور یادآور شد: برنامه های پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت و تندرستی، انجمن اولیا ومربیان به این اپلیکیشن اضافه شده است که یکی دیگر از قابلیت های شبکه شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دبیرخانه راهبردی شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) را در استان تشکیل دادیم، گفت: این دبیرخانه همه نقش های افراد را در سطح شهرستان رصد می کند، ما جزیره ای عمل نکردیم تا شهرستان ها را دچار سردرگمی نشوند و در هر شهرستان رابط گذاشتیم.

وی در ادامه گفت: 6 کارگروه آموزش ابتدایی، متوسطه، پرورشی و فرهنگی، تربیتی و سلامت، اطلاع رسانی و پشتیبانی تشکیل شد و تمام ارکان آموزش و پرورش مازندران در تمامی شهرستان ها درگیر شبکه شاهد هستند.

مازندران استان دوم در نصب اپلیکیشن ازسوی مدیران

سعدی پور اضافه کرد: استان مازندران جزو سه استان برتر در کشور در نصب شبکه شاد جزء دومین استان در کشور در نصب اپلیکیشن توسط مدیران است. ما روزانه رصد اطلاعاتی از تعداد نصب معلمان، مدیران، کلاس و دانش آموزان را در شهرستان ها داریم.

وظیفه آموزش و پرورش در روش های جایگزین آموزش

این مسئول تاکید کرد: برخی از دانش آموزان گوشی همراه ندارند و خانواده ها نگران و تحت فشار هستند، اجباری نداریم که دانش آموزان گوشی داشته باشند، آموزش و پرورش وظیفه دارد روش های جایگزین برای آموزش این دانش آموزان ایجاد کند. ما ابتدا رصد می کنیم که چه تعدادی از خانواده ها در روستاها و شهر گوشی تلفن همراه و اینترنت ندارند، برای آن برنامه ریزی می کنیم.

وی ادامه داد: استفاده معلمان مناطق محروم و راهبران آموزشی و مدیران کلاس های چند پایه و آموزگاران با تولید درس نامه، جزوه، سی دی، دی وی دی به روستاها بفرایند و به دانش آموزان تحویل دهند و حتی در مواردی در کنار دانش آموزان رفع اشکال کنند این وظیفه است. راه دوم استفاده از شبکه های آموزشی در کشور فعال هستند از جمله شبکه چهار و شبکه 7(آموزش) بر اساس برنامه درسی پیگیری می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: استفاده از ظرفیت معلمانی که داوطلب هستند و در این موضوع می توانند به ما کمک کنند از برخی از معلمان که داوطلب باشند به ما کمک کند و درس نامه تولید کنند و در مناطق محروم مانند دودانگه، چهاردانگه، بلده، کجور برخی از روستاهای رامسر اشکورات، دوهزار و سه هزار تنکابن، هزار جریب شناسایی کردیم به دانش آموزان خدمات آموزشی بدهیم.

سعدی پور شرح داد: سرگروه های درسی و آموزگاران و مدیران در کلاس های چندپایه 6 هزار تماس تلفنی با دانش آموزان روستایی برقرار و با آنها در ارتباط بودند.

وی به آموزش دروس در حوزه تلویزیون اشاره کرد، گفت: بیش از یک هزار و 700 درس نامه، سی دی، دی وی دی تولید شد و به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داده شد.

186 هزار دانش آموز شبکه شاد را نصب کردند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در مازندران بالای 90 درصد است، گفت: در استان مازندران 91 درصد مدیران شبکه شاد نصب کردند چراکه در مناطق محروم بستر اینترنت فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: 43 درصد از معلمان در اپلیکیشن شاد ثبت نام کردند.

سعدی پور بیان نمود: تعداد کلاس در شبکه شاد کلاس نفر است و تعداد کلاس ها در استان مازندران 25 هزار و 285 است که 74.87 درصد نفرکلاس در گروه ها تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: 34.24 درصد از تعداد کل دانش آموزان اپلیکیشن شاد را نصب کردند. استان مازندران 545 هزار و 157 دانش آموز دارد حدوداً 186هزار و 646 دانش آموز شبکه شاد را نصب کردند.

زمان امتحانی نهایی دوازدهمی ها با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا

وی اشاره کرد: از روزهای سوم اسفند 98 مدارس تعطیل شد از پیام رسان های دیگر برای آموزش استفاده کردیم و مدارس تعطیل بود اما بستر آموزش تعطیل نبود پیام رسان های دیگر از جمله روبیکا، سروش قبل از اینکه شبکه شاد بیاید استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تکید کرد: پایه دوازدهم آزمون ملی دارند و هماهنگ و به صورت نهایی و تصحیح آن هم به صورت نهایی است و تصمیم برای برپایی آزمون نهایی و زمان امتحانات با ستاد ملی مبارز با ویروس کرونا در کشور است.

سعدی پور یادآور شد: دوازدهمی ها طبق روال سال های پیش 90 درصد درسشان را تا اسفند خوانده اند و برای بعد عید برای رفع اشکال به مدرسه می آمدند در حال حاضر 10 درصد باقیمانده را از طریق فضای مجازی و ارتباطی که با معلم ها می گیرند تا اردیبهشت تمام می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بین کرد: بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری آزمون ها با ستاد ملی کرونا است و آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نیست.

وی گفت: 186 هزار دانش آموز کلاس هایشان در شبکه شد برگزار می شود و سایر دانش آموزان که وارد شبکه شاد نشدند از پیام رسان های دیگر استفاده می کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 466

به "اهدای 50 دستگاه تلفن همراه به دانش آموزان بی بضاعت ، ورود 186 هزار دانش آموز به شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 50 دستگاه تلفن همراه به دانش آموزان بی بضاعت ، ورود 186 هزار دانش آموز به شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید