اگر داور پنالتی می گرفت...

به گزارش تور فرانسه، در فوتبال ایران معمولا جمله ای تحت اسم اگر داور پنالتی ما را می گرفت، همه چیز عوض می شد بعد از اشتباه داوری وجود دارد؛ جمله ای که برای آن نمی توان اعتبار زیادی قائل بود.

اگر داور پنالتی می گرفت...

به گزارش خبرنگاران، داربی 95 مرکز با تمام حاشیه ها و مسائلی که داشت، در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم فوتبال پرسپولیس به سرانجام رسید. پرسپولیس با کسب این پیروزی مهم توانست صدرنشین لیگ برتر گردد و شرایط خوبی را برای خود در لیگ به دست آورد.

در یکی از صحنه های مهم بازی، در دقیقه 3 مهدی قایدی به وسیله بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه حریف سرنگون شد. در آن صحنه آبی پوشان اعتقاد به پنالتی داشتند اما اکبریان، داور داربی این صحنه را پنالتی ندید و باعث اعتراض شدید استقلالی ها شد.

این مساله در حالی رخ داد که در ادامه ماجرا بیشتر کارشناسان داوری اعتقاد داشتند در صحنه سرنگونی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس، داور باید پنالتی اعلام می کرد و یک اشتباه داوری مهم اتفاق افتاده است.

این اتفاق باعث واکنش استقلالی ها پس از باخت مقابل پرسپولیس شد. فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از بازی گفت: اگر پنالتی ما در دقیقه 5 گرفته می شد، جریان بازی تغییر می کرد. از پرسپولیس بهتر بودیم و مستحق باخت نبودیم.

بعلاوه نصرالله عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال، درباره صحنه پنالتی مهدی قایدی که به وسیله داور گرفته نشد، اظهار کرد: صحنه ای که روی قایدی خطا شد، پنالتی بود. اگر داور پنالتی ما را می گرفت، خیلی از جریان ها عوض می شد. بالاخره این بازی تمام شد و ان شاء الله همه هم و غم خود را روی جام حذفی می گذاریم.

در خیلی از اوقات که تیم بازنده، در پی توجیه شکست خود است، به مسائلی همانند اشتباه داوری، اتفاقات حاشیه ای و... می پردازد. یکی از پرکاربردترین توجیهات، همین عبارت اگر داور پنالتی ما را می گرفت... است؛ عبارتی که اگر در اینترنت جستجو کنید، شاهد اظهارات بسیار زیادی از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم های بازنده خواهید بود.

همانطور که تعیین است، در بازی ای که 90 دقیقه در جریان است، اتفاقات بسیار زیادی ممکن است رخ دهد، حتی اگر پنالتی تیم بازنده گرفته می شد، باز هم ممکن بود در ادامه اتفاقاتی رخ دهد که به ضرر تیم بازنده باشد. چه کسی تضمین می دهد پنالتی نگرفته داور، 100 درصد جریان بازی را به نفع آن تیم تغییر می داد؟ ضمن این که گل شدن پنالتی هم تصمین شده نیست. در داربی های قبلی هم مواردی بوده که پنالتی یک تیم به گل تبدیل نشده است.

شاید نیمه نهایی سال 2009 لیگ قهرمانان اروپا را به یاد بیاورید؛ جایی که بارسلونا به مصاف چلسی رفت و در این بازی به اعتقاد تیم چلسی، داور 4 پنالتی نگرفت و اشتباهات زیادی رخ داد اما گاس هیدینگ، سرمربی چلسی باخت تیمش را معطوف به داوری نکرد و تنها گفت داوری بازی تیمش، بدترین داوری بود که در تمام عمرش دیده است.

این ها مسائلی است که نمونه اش در فوتبال ایران دیده می گردد و تیم ها در پی بهانه ای برای کم کردن فشار شکست از روی دوششان هستند و باید دید تیم های ایرانی تا چه زمانی می خواهند وقتی شکست می خورند به داوری اعتراض نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1269

به "اگر داور پنالتی می گرفت..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر داور پنالتی می گرفت..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید