ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می نماید؟، افشای خطرات ایمپلنت نورا

به گزارش تور فرانسه، دیجیاتو نوشت: در حالی که ایلان ماسک ادعا نموده بود هیچ میمونی در طول آزمایش های ایمپلنت شرکت نورا نمرده است گزارش جدیدی منتشر شده که گفته های این میلیاردر را نقض می نماید.

ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می نماید؟، افشای خطرات ایمپلنت نورا

براساس اسناد عمومی که به وسیله کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (PCRM) به دست آمده و Wired در گزارش خود آن ها را منتشر نموده است، میمون های ماکاک که در آزمایش های Neuralink حضور داشته اند، پس از تحمل عوارض مختلفی از جمله اسهال خونی، فلج جزئی و ادم مغزی کشته شده اند. در این اسناد شرح داده شده که یک میمون نر در مارس سال 2020 پس از شل شدن ایمپلنت جمجمه اش کشته شده است.

مرگ میمون های به وسیله تراشه مغزی نورا

در ادامه گزارش وایرد به آزمایشی در دسامبر 2019 اشاره شده است که در آن یک میمون پس از شکسته شدن یکی از قطعات ایمپلنت معزی خود در طول فرآیند جراحی دچار عفونت شد و به همین علت دانشمندان مجبور به کشتن آن شدند. میمون دیگری که با نام حیوان شماره 15 معرفی شده است، چند روز پس از دریافت ایمپلنت خود، بدون علت مشخصی آغاز به فشار دادن سر خود نموده است. پس از گذشت چندین ماه شرایط این میمون بدتر شده است تا در نهایت کارکنان نورا مجبور به کشتن آن شده اند. گزارش کالبدشکافی حیوان شماره 15 نشان می دهد که او دچار خونریزی مغزی شده است و ایمپلنت های Neuralink بخش هایی از قشر مغز او را پاره نموده اند.

ماسک علاوه بر این ادعا که هیچ میمونی به علت ایمپلنت نورا نمرده است، گفت که این استارتاپ از میمون هایی در آزمایش های خود استفاده می نماید که نزدیک به مرگ هستند تا هیچ خطری برای میمون های سالم وجود نداشته باشد. با این حال، گزارش Wired به نقل از کارمند سابق این شرکت گفته های ماسک را نقض نموده است.

این گزارش نگران کننده در حالی اعلام شده است که نورا روز گذشته اعلام نموده بود که میخواهد فرایند اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی خود را آغاز کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1825

به "ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می نماید؟، افشای خطرات ایمپلنت نورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می نماید؟، افشای خطرات ایمپلنت نورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید