با این اپلیکیشن، راستا پروازتان را در هواپیما دنبال کنید!

به گزارش تور فرانسه، ردیابی راستا پرواز با اپلیکیشن اینفلایتو | Inflighto App

این روزها بحث سفرهای نوروزی داغ است و بیشتر خانواده ها برای سپری کردن تعطیلات به سفر می فرایند. برای افرادی که با هواپیما به مسافرت می فرایند تماشای چشم انداز ابرها از پنجره هواپیما یکی از لذت های سفر به شمار می رود. فرض کنید در جایگاه تان در هواپیما نشسته اید و با دوربین موبایل عکسی بی نظیر از ابرها و کوه ها می گیرید. بعد می خواهید این عکس را با دوستانتان در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، اما نمی دانید در چه موقعیت و لوکیشینی قرار دارید. در اینجاست که اپلیکیشن اینفلایتو (Inflighto) به کارتان می آید! دانلود این اپلیکیشن رایگان است و با استفاده از آن می توانید در طول پرواز، راستا حرکت هواپیما را دنبال کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این اپلیکیشن جالب بیشتر آشنا شویم.

با این اپلیکیشن، راستا پروازتان را در هواپیما دنبال کنید!

برنامه ای جالب و کاربردی برای مسافران هواپیما

اپلیکیشن اینفلایتو از تکنولوژی ردیابی راستا هواپیما استفاده می کند تا راستا پرواز را به صورت آپدیت شده به مسافران نمایش دهد. البته در برخی ایرلاین ها، سیستم سرگرمی هواپیما دارای یک نقشه برای ردیابی راستا هست، اما این نقشه تنها اطلاعات اولیه در مورد موقعیت، سرعت و ارتفاع را به مسافر نشان می دهد. اما برنامه اینفلایتو موقعیت بسیار دقیق تری را به شما نشان می دهد و مکان های دیدنی در طول راستا و حتی اطلاعات هواشناسی (در نسخه پرمیوم) را نیز نمایش می دهد. طراحان این برنامه کاربردی دو خلبان استرالیایی به نام های جان هاپکینز و کریستوفر اسمیت هستند. این دو معتقدند نقشه های ایرلاین ها برای عاشقان صنعت هوانوردی و پرواز کفایت نمی کند. اسمیت در مصاحبه ای در این مورد می گوید: نقشه راستا پروازی که معمولا در کابین هواپیما و روی مانیتور به نمایش گذاشته می شد به میزان کافی دقیق نبود و ما نیاز به راه حل بهتر و دقیق تری داشتیم. به همین دلیل برنامه اینفلایتو را طراحی کردیم. نسخه اولیه اپلیکیشن اینفلایتو را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

هاپکینز نیز در مورد طراحی این اپلیکیشن می گوید که رایج ترین پرسش های مسافران این است: الان کجا هستیم؟، الان از روی کدام منطقه عبور کردیم؟ و … به همین دلیل این دو خلبان استرالیایی تصمیم گرفتند اپلیکیشنی طراحی کنند که پاسخ تمام پرسش های مسافران را بدهد. بارها پیش می آمد که مسافران از پنجره هواپیما چیزی جالب را می دیدند و دوست داشتند بدانند این چیز چیست. اما تنها راه برای فهمیدن جواب این بود که یا از مهمانداران بپرسند یا از خلبان یا کمک خلبان در مورد موقعیت و آن چیز خاص سوال کنند.

هاپکینز و اسمیت معتقدند اپلیکیشن اینفلایتو می تواند راه ارتباطی خوبی بین خلبان و مسافران نیز باشد. ما متوجه شدیم که سیستم صوتی هواپیما برای برقراری این ارتباط مناسب نیست. خلبان در طول راستا پروازی مکان ها و پدیده های جالبی را می بیند که دوست دارد مسافران را از وجود آن ها نیز باخبر کند. مثلا هواپیما دارد از راستای عبور می کند که شفق قطبی از پنجره هواپیما قابل مشاهده است و می خواهد مسافران نیز تماشای این پدیده بی نظیر را از دست ندهند.

صفحه نمایش برنامه اینفلایتو کمی شبیه گوگل مپ است. راستاهای پروازی، مکان های دیدنی، جاذبه های توریستی و اطلاعات دیگر با هایلایت مشخص شده اند. مسافران با کلیک روی هر کدام می توانند به صفحه ویکی پدیای مربوط به آن موضوع هدایت شوند. کار با اپلیکیشن اینفلایتو بسیار راحت و سرگرم کننده است. کاربران می توانند از طریق وارد کردن شماره پرواز، راستا پروازی شان را جستجو کنند. بعد به صفحه ای هدایت می شوند که اطلاعات مفیدی در مورد موقعیت جغرافیایی و مکانی پیدا می کنند.

اپلیکیشن اینفلایتو دارای گزینه چت، رادار هواشناسی و همینطور ردیابی راستا دریایی نیز هست. گزینه چت این امکان را به مسافران می دهد تا با دوستان و خانواده در روی زمین در ارتباط باشیم و اطلاعات راستا پروازی را با آن ها نیز به اشتراک بگذاریم. بنابراین آن ها نیز در هر لحظه می دانند ما دقیقا در کجای راستا قرار داریم. همچنین راه ارتباطی خوبی بین خلبان و مسافران هواپیما به شمار می رود. البته برای این منظور، خلبان نیز می بایست این برنامه را روی موبایلش نصب کرده باشد.

اسمیت در این رابطه می گوید: ما تازه این اپلیکیشن را معرفی کرده ایم و هنوز نمی دانیم چه کسانی از آن استفاده می کنند. زیرا در مراحل اولیه، کاربران نیازی به ثبت نام و لاگ-این کردن ندارند.

اما طراحان این برنامه موبایل در مورد موفقیت اپلیکیشن اینفلایتو بسیار خوش بین هستند. آنها در حال مذاکره با ایرلاین های مختلف هستند تا برای توسعه کاربرد این اپلیکیشن با آن ها همکاری کنند. ما در نظر داریم با تعدادی از خلبان ها که در اینستاگرام فعال هستند نیز صحبت کنیم تا تجربه پروازشان را با بقیه نیز به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن اینفلایتو گزارش هواشناسی زنده نیز به مسافران ارائه می دهد و برای مسافرانی که دائما نگران شرایط جوی هستند مفید خواهد بود. طراحان این برنامه می گویند که به لطف هواپیماهای مدرن و پیشرفته، وابسته بودن این برنامه به اینترنت وای فای داخل هواپیما تداخلی با عملکرد پرواز ایجاد نمی کند. ویژگی هایی مثل رادار هواشناسی، مسافران را خارج از فضای محدود کابین هواپیما می برد و چشم اندازی 360 درجه از راستا پروازی را به مسافر ارائه می کند.

فلسفه طراحی این برنامه این بود که به مسافران کمک کنیم در تجربه پروازشان مشارکت بیشتری داشته باشند. ما بر این باوریم که در حال حاضر بین مسافران و عملیات پرواز ارتباط کمی وجود دارد و دوست داریم مسافران نیز در طول پرواز در جریان جزئیات و اطلاعات پرواز باشند. به این ترتیب هم مسافر در طول پرواز سرگرم می شود و هم اشراف خوبی بر راستا حرکت هواپیما خواهد داشت و به نوعی در تجربه پرواز با خلبان سهیم می شود.

اپلیکیشن اینفلایتو را می توانید به صورت رایگان از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. برای دسترسی به نسخه پیشرفته این اپلیکیشن که شامل رادار هواشناسی و چت کاربران است باید مبلغی را بپردازید.

منبع: msn.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1544

به "با این اپلیکیشن، راستا پروازتان را در هواپیما دنبال کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این اپلیکیشن، راستا پروازتان را در هواپیما دنبال کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید