برخورد با سایت های غیرمجاز فروش خدمات مسافرتی در آذربایجان شرقی

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به این که ارائه هرگونه خدمات تور تنها از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز است، نسبت به عواقب استفاده گردشگران از تورهای سیاحتی و زیارتی غیرمجاز هشدار داد.

برخورد با سایت های غیرمجاز فروش خدمات مسافرتی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به تبلیغات برخی تورهای سیاحتی، زیارتی، کوه نوردی غیر مجاز در فضای مجازی و… گفت: متأسفانه برخی از افراد در قالب اشخاص، گروه، تشکل، انجمن، مؤسسه و... با سوءاستفاده از تقاضای سفر موجود، با ترفندهای مختلف از قبیل پیامک، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یا تبلیغات محیطی و رسانه ای بدون کسب مجوزهای رسمی اقدام به فروش خدمات تور می کنند که به هیچ عنوان قانونی نیست.

آبدار افزود: این خدمات غیرمجاز که با عناوینی مثل تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی، تور دانشجویی، گشت علمی و تور نمایشگاهی، تور زیارتی، تورهای لحظه آخری خارج از کشور و نظایر آن ها همراه هستند اغلب بدون رعایت اصول حرفه ای تورگردانی فقط چشم به درآمد حاصل از مشتریان دارند و در واقع با حذف خدمات بیمه ای و راهنمای صلاحیتدار گردشگری با بهره گیری از مراکز اقامتی و پذیرایی غیرمجاز حقوق مسافر را تضییع و سفر گردشگران را با مخاطرات جدی همراه می کنند.

او با تاکید بر اینکه گردشگران حتما خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر تهیه کنند تا با مسائل و آسیب های بعدی روبرو نشوند، ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری یا به اصطلاح دفاتر دارای مجوز بند ب، دفاتری هستند که مطابق آیین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت های دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب سال 1380 هیأت وزیران ایجاد شده و تنها مرجع مجاز برای فعالیت در زمینه اخذ ویزا (ویزا)، تنظیم و انجام مسافرت گروهی (تور) داخلی و خارجی، ذخیره مکان (رزرو محل اقامت) و سایر خدمات ایران گردی و جهان گردی محسوب می شوند، از این رو گردشگران برای خرید تورهای سیاحتی و زیارتی حتما باید به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مراجعه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: اخذ بیمه سفر و انعقاد قرارداد هنگام خرید که با امضای مسافر و مجری سفر الزامی است و مسافران برای تمام سفرهای داخلی یا خارجی باید قرارداد را از دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مطالبه کنند.

او با اشاره به اینکه مکاتبات لازم با سازمان ها و نهادهای ذی ربط استان در راستای برخورد با موسسات غیرمجاز انجام گرفته است، گفت: در این راستا مکاتبات لازم با اداره کل ورزش و جوانان استان برای نظارت بر اجرای تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی توسط زیرمجموعه های این ارگان و همچنین مکاتباتی با پلیس فتای استان برای برخورد با سایت های غیرمجاز فروش خدمات مسافرتی انجام گرفته است.

او ادامه داد: در همین زمینه، اماکنی که بدون اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدام به فعالیت کرده اند، توسط واحد نظارت بر دفاتر خدماتی و گردشگری معاونت گردشگری اداره کل پلمپ شده اند.

آبدار در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر، 265 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز در آذربایجان شرقی فعال هستند، گفت: اقدامات لازم در راستای نظارت بر فعالیت این دفاتر نیز ادامه دارد و در هشت ماه نخست سال 98 حدود 165 مورد بازدید از این دفاتر اجرا شده است که در پی این بازدیدها، 30 مورد تذکر، 15 مورد اخطار کتبی صادر، سه دفتر خدماتی و مسافرتی تعلیق و یک دفتر لغو مجوز شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 20

به "برخورد با سایت های غیرمجاز فروش خدمات مسافرتی در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با سایت های غیرمجاز فروش خدمات مسافرتی در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید