تور مادرید و بازدید از 5 جاذبه شگفت انگیز مرکز ماتادورها

به گزارش تور فرانسه، مادرید مرکز و بزرگترین شهر اسپانیا، شهری سرشار از شور و نشاط، تاریخ، موسیقی و فوتبال است و اگر می خواهید سفری سراسر جذابیت داشته باشید برترین انتخاب برای شما تور مادرید آژانس مسافرتی رز سفید دنیا است.

تور مادرید و بازدید از 5 جاذبه شگفت انگیز مرکز ماتادورها

مادرید نه تنها یک کلان شهر بلکه کشوری کوچک یا به عبارتی نمونه کوچکی از کشور اسپانیا است، بدین معنا که از تمام سنت ها و مجذوب کنندهیت هایی که در این کشور مجذوب کننده وجود دارد، یک نمونه از آن در مادرید پیدا می گردد. آژانس مسافرتی رز سفید دنیا از شما دعوت می نماید تا با همراهی تور مادرید، تجربه دلنشینی از سفر به اسپانیا برای خود ماندگار کنید، اما پیش از آن شما را با بعضی از جاذبه های دیدنی و رویایی مادرید آشنا می کنیم.

1.گرن وایا

اگر به مادرید سفر کردید، زمانی را صرف خیابان گردی در خیابان بزرگ گرن وایا کنید. این خیابان یکی از شلوغ ترین نواحی در مرکز اسپانیا شده است. خیابان گرن وایا از سمت غرب به میدان اسپانیا و از سمت شرق با خیابان آلکالا تقاطع دارد. درسال 1910، این خیابان با مغازه های متعدد، رستوران ها و کسب و کارهای مختلف به محوطه ای برای گشت و گذار ساکنین منطقه تبدیل شد. ساختمان تلفونیکا هم یکی دیگر از بناهای با شکوه شهر به شمار میرود. زمانی که این بنا در سال 1929 ساخته شد، بلندترین ساختمان مادرید به شمار می رفت. ساعت موجود در بالای ساختمان نیز یک نماد محلی است.

2. پارک ریترو (بازنشستگی)

این پارک محبوب و باشکوه با وسعت سیصد و پنجاه هکتار و پر از باغ، مجسمه و بناهای گوناگون در حاشیه شهر قرار گرفته است. پارک رویترو در سال 1500 میلادی به عنوان صومعه آغاز به کار کرد و زمانی که فیلیپ دوم در سال 1561 به مادرید نقل مکان کرد، آنجا را به پارک سلطنتی تبدیل کرد. این منطقه از سال 1868 جز اموال عمومی محسوب شده است. این پارک دارای یک دریاچه بزرگ مصنوعی است که گردشگران می توانند از قایق سواری در آن جا لذت ببرند. پاسئو دلا آرژانتین که به عنوان مجسمه پیاده شناخته می گردد، با مجسمه هایی از کاخ سلطنتی تزئین شده است. با رفتن به این پارک طبیعتی فوق العاده را خواهید دید، پیشنهاد می کنیم زمانی را در این پارک بگذرانید و از تماشای آثار تاریخی آن لذت ببرید.

3. موزه پرادو

موزه دل پرادو یکی از محبوبترین جاذبه های توریستی در مادرید است. این ساختمان در قرن هجدهم به وسیله خوان دو ویلانوئبا طراحی شد و یکی از برترین مجموعه های هنری دنیا است. این موزه بیش از 7000 اثر هنری و تاریخی مربوط به قرن دوازدهم تا اوائل قرن نوزدهم را به نمایش می گذارد و کوشش برای تماشای همه آثار در یک بازدید کمی غیرممکن به نظر می رسد! بازدیدکنندگان می توانند روی مجموعه ای از آثار هنرمندان اسپانیا، از جمله گویا، الگرکو، دریبراو و لاسکو که به وضوح برترین مجموعه نقاشی های اسپانیایی دردنیا است، تمرکز بیشتری بکنند.

4. میدان بزرگ

میدان بزرگ یا میدان میور یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین میدان های شهر مادرید است که در سال 1619 احداث شد و در آن موقع در بیرون شهر قرار داشت و جایی برای گاوبازی بود. محوطه میدان با سنگفرش های مستطیل شکل پوشیده شده و در اواخر قرن هجدهم در سه طرف میدان آپارتمان های سه طبقه ساخته شدند. این ساختمان ها با نقاشی های دیواری، بالکن هایی با نرده های فرفورژه و مناره های سنگی زیبا در قسمت بالا تزئین شده اند. مجسمه فیلیپ سوم سوار بر اسب نیز در وسط میدان واقع شده است. امروزه هنوز هم میدان اصلی یکی از مکان های مهم برای دور هم جمع شدن و قرار دیدار ها در مادرید است. این میدان سنگفرش شده وسیع، محوطه ای برای عابران پیاده با کافه های بسیاری در فضای باز است که در میان گردشگران و خود اهالی مادرید بسیار معروفیت دارند.

5. کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی مادرید در اسپانیا یکی از بزرگترین کاخ ها در اروپا می باشد و دارای بیش از 2500 اتاق زیبا و تزئین شده است. این کاخ درسال 1764 به عنوان محل اقامت سلطنتی کارلوس سوم ساخته شد.

آخرین پادشاهانی که در اواخر دهه 1900 میلادی در آنجا زندگی می کردند، آلفونوس هشتم و ویکتوریا یوجنی بودند. این کاخ هنوز هم برای مراسم رسمی مورد استفاده قرار می گیرد، 50 اتاق از اتاق های کاخ برای بازدید عموم باز است که شامل اسلحه خانه، دواخانه و اتاق تخت پادشاهی است که سقف آن به وسیله تیپولو هنرمند سبک باروک نقاشی شده است. نقاشی های موجود در سالن غذاخوری تصاویری از کریستف کلمب را نشان می دهد که در حال هدیه دادن به پادشاه فردیناند و ملکه ایزابلا است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1721

به "تور مادرید و بازدید از 5 جاذبه شگفت انگیز مرکز ماتادورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مادرید و بازدید از 5 جاذبه شگفت انگیز مرکز ماتادورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید