توضیحات ماکرون درباره تصاویر کاریکاتوری توهین&zwnjآمیز

به گزارش تور فرانسه، تهران (پانا) - رئیس جمهوری فرانسه اظهار کرد، تصاویر کاریکاتوری پیامی از جانب فرانسه به مسلمانان نیست بلکه تنها تعبیری از سوی ترسیم کننده آن است.

توضیحات ماکرون درباره تصاویر کاریکاتوری توهین&zwnjآمیز

به گزارش العالم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری در پاسخ به خبرنگار الیوم السابع، گفت: ما باید این قانون را که مردم فرانسه آن را انتخاب کردند، درک کنیم این قانون مردم فرانسه است. این تصاویر کاریکاتوری و مقالات که برای شما ناراحت کننده بود از سمت مقامات فرانسه یا از رئیس جمهوری فرانسه مطرح نشده است. آن را تحریکی از جانب مقامات قلمداد نکنید بلکه این کاری از یک خبرنگار و هنرمند است.

وی ادامه داد: بعضی تصاویر کاریکاتوری موهن شما را شوکه کرد، من از این شوکه شدید متاسفم. زمانی که خشونت علیه کسانی که این تصاویر را می کشند، شروع می گردد، در این حالت ما اختلاف رای پیدا می کنیم. ما هرگز اجازه به خشونت در حق هیچ کلمه و تصویری را نمی پذیریم. این که به مشروعیت خشونت علیه کسانی که مطلبی را می نویسند یا به تصویر می کشند، می افزایند، کاملا رد شده است. این موضوع چارچوبی ویژه و خاص در فرانسه است.

او اضافه کرد: دوست دارم بفهمید که چه روی داده است، در فرانسه آزادی مطبوعات است و روزنامه نگار هر آنچه می خواهد را می نویسد و می کشد و هیچ رئیس یا هیئتی وجود ندارد که بگوید چه می نویسد. این شرایط از زمان انقلاب فرانسه و جمهوری فرانسه بوده و جزئی از حقوق بشر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 877

به "توضیحات ماکرون درباره تصاویر کاریکاتوری توهین&zwnjآمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات ماکرون درباره تصاویر کاریکاتوری توهین&zwnjآمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید