جاذبه های گردشگری عباس آباد؛ از متل قو تا غار دانیال

به گزارش تور فرانسه، شهرستان عباس آباد واقع در مازندران است که تقریبا گردشگران فراوانی به یکی از شهرهای آن به نام سلمان شهر یا متل قو سفر می نمایند، اما این شهرستان جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد.

جاذبه های گردشگری عباس آباد؛ از متل قو تا غار دانیال

از سفر با تور گردشگری کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

برای رفتن به مازندران 3 محور اصلی فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد؛ چنانچه قصد سفر به سمت مازندران را دارید و محور چالوس انتخاب شماست، ابتدا از این محور، وارد شهرچالوس، نوشهر و سپس عباس آباد می شوید. این شهرستان شامل شهرهای سلمان شهر معروف به متل قو، عباس آباد و کلارآباد است. متل قو از دیرباز مورد توجه گردشگران بسیاری بوده است. به طور کل عباس آباد نقاط گردشگری ویژه دیگری نیز دارد.

غار دانیال

غار دانیال یکی از بزرگ ترین غارهای آبی ایران است. طول این غار به 2 هزار و 158 متر می رسد. این غار در 5 کیلومتری سلمان شهر یا متل قو و در 2 کیلومتری روستایی به نام دانیال قرار گرفته است. برای پیمودن این غار باید از دل آب رد شوید و امکاناتی مانند هدلایت یا چراغ قوه داشته باشید. اگر به ماجراجویی علاقه دارید غار دانیال می تواند رضایت شما را جلب کند. در این غار گم نمی شوید، چون فقط یک جهت اصلی وجود دارد. در بعضی نقاط نیز تا کمر وارد آب می شوید. این غار خفاش هم دارد.

مازیچال

اگر دلتان می خواهد بهشت را ببینید، مازیچال بهترین گزینه است. مازیچال از دو کلمه مازی و چال تشکیل شده که مازی یا مازو در گویش محلی به معنای بلوط و چال هم به معنای گودال است. مازیچال آب و هوایی ییلاقی دارد و حتی در تابستان خنک است. مازیچال از دو جهت مرزن آباد و عباس آباد مازندران دسترسی دارد. ابتدای جاده کلاردشت به عباس آباد، سمت چپ جاده، یک فرعی منشعب می گردد که بعد از 23 کیلومتر، به دامنه ای جنگلی هدایتتان می نماید. سپس یک جاده خاکی و پرشیب وجود دارد که باید 17 کیلومتر از آن را طی کنید تا در ارتفاع 2600 متر از سطح دریا به دهکده ییلاقی مازیچال برسید.

پارک ملی خشکه داران

پارک جنگلی خشکه داران در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده است و با دریا هم فاصله کمی دارد. این پارک جنگلی شامل انواع مختلف گونه های جانوری و گیاهی مانند توسکا، انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لرگ، ملج، شمشاد، ازگیل جنگلی و یاس وحشی است.

  • سفر به مازندران
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 101

به "جاذبه های گردشگری عباس آباد؛ از متل قو تا غار دانیال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری عباس آباد؛ از متل قو تا غار دانیال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید