جزیره بورانو؛ رنگی ترین شهر دنیا

به گزارش تور فرانسه، خانه های رنگی ، ماهیگیران، دانتل، شیرینی و بشقاب های اشتها برانگیز ماهی ، این جزیره جادویی بورانو در ایتالیاست . بورانو جزیره رنگی است که در شمال دریاچه ونیز قرار گرفته و به رنگی ترین شهر ایتالیا و دنیا معروفیت دارد ، به طوری که خانه های کوچک دو یا سه طبقه در رنگ های قرمز، زرد، صورتی، آبی، سبز و بنفش در آن دیده می شوند.

جزیره بورانو؛ رنگی ترین شهر دنیا

در زمان های قدیم، ماهیگیران از روی رنگ ها، خانه هایشان را از مسافت دور می شناختند ، زیرا هنگامی که مه همه جا را فرا می گرفت، تشخیص خانه ها کار سختی بود، به همین علت آنها را به رنگ های مختلف درآوردند .

این جزیره به دست رومی هایی تأسیس شد که از شهر آلثینو و تهاجم بربرها گریختند و به این جزیره روی آوردند. جزیره بورانو به هنر و صنعت دانتل دوزی معروفیت دارد و مکانی برای صادر کردن دانتل به سراسر اروپاست و زنان جزیره با سوزن این کار را انجام می دهند. لئوناردو داوینچی در سال 1481 میلادی به این جزیره آمد و یک قطعه دانتل خرید و آن را به ساختمان اصلی کلیسای عظیم دی میلانو هدیه داد.

جزیره نقاط گردشگری متعددی دارد از جمله موزه دانتل il Museo del merletto و کلیسای سان مارتینو وسکوو San Martino vescovo و خانه مشهور La Casa deo Bepisua است.

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1291

به "جزیره بورانو؛ رنگی ترین شهر دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزیره بورانو؛ رنگی ترین شهر دنیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره بورانو؛ رنگی ترین شهر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید