جنگل عمودی در کشور چین

به گزارش تور فرانسه، جنگل عمودی در کشور چین به یکی دیگر از شگفتی‌های کشور چین تبدیل شده است. طراحی این ساختمان در قاره ی آسیا و در کشور چین برای اولین اتفاق افتاده است. در این ساختمان عمودی 3000 گونه گیاهی در این ساختمان وظیفه تولید اکسیژن را بر عهده دارند.

جنگل عمودی در کشور چین

این ایده بسیار جالب و کارآمد برای جلوگیری از آلودگی در شهر نانجینگ چین (Nanjing ) عملی شده است. جنگل‌های عمودی در کشور چین می‌توانند روزانه حدود 60 کیلوگرم اکسیژن تولید کند و به پاکتر شدن هوای شهر کمک نماید. مزیت دیگر این جنگل‌ها، کم جا بودن آن‌ها می‌باشد که باعث می‌گردد برای فضای شهری بسیار مناسب به نظر بیاید. این جنگل‌های عمودی به برج‌های نانجینگ نیز معروف هستند و ساخت آن‌ها در سال 2018 به اتمام خواهد رسید. برای تجربه یک سفر پر از شگفتی با تور ارزان چین همراه شوید.

آرشیتکت و معمار ایتالیایی این ساختمان، Stefano Boeri اعلام کرده است که طول هر کدام از این جنگل‌های عمودی حدود 200 متر خواهد شد. سعی شده تا در هر کدام از این جنگل‌های عمودی، حدود 1000 درخت و 2300 گیاه که از 23 گونه مختلف هستند، کاشته بشود. البته این برج‌ها به جز کمک به داشتن هوای پاک‌تر، کاربری دیگری هم دارند مثلا بلندترین برج، یک موزه، چند اداره و یک مدرسه سبز دارد در حالیکه برج کوچکتر دارای یک استخر سقفی در آخرین طبقه می‌باشد و 247 اتاق دارد. به نظر می‌رسد در این جهان شلوغ و آلوده، نیاز به ساخت همچین ساختمان‌هایی احساس می‌شود.

تا به حال برج‌های مشابهی توسط این معمار ماهر در کشور سوییس هم طراحی شده‌اند. بالکن اتاق‌های این برج‌ها، منظره زیبایی دارد. قبلا هم در مقیاس خیلی کوچک، در کشور سنگاپور، باغچه‌های عمودی کوچکی ساخته شده بود که علاوه  بر زیبایی و خاص بودن، جلوه خاصی به مناطق آن داده‌اند.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 226

به "جنگل عمودی در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل عمودی در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید