در مراسم رونمایی از هویت تازه برند خبرنگاران چه گذشت؟

به گزارش تور فرانسه، این مراسم که در تالار حافظ تهران و با حضور متخصصان حوزه دیزاین، مارکتینگ و ارتباطات، دانشجویان برتر رشته گرافیک کشور و اهالی رسانه برگزار گردید، دو بخش داشت. در بخش نخست، اقدامات انجام شده برای تحول برند خبرنگاران از زبان مدیران این شرکت تشریح شد و در ادامه در پنل آزاد، حاضرین سالن به صورت تعاملی به گفت وگو نشستند.

در مراسم رونمایی از هویت تازه برند خبرنگاران چه گذشت؟

در ابتدای مرنام، امیرحسین شعبانیان، مدیر روابط عمومی خبرنگاران ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: خبرنگاران به شفافیت باور دارد. ما معتقدیم با اشتراک قدم هایمان و دلایل آن، می توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم و به صورت جمعی پیشرفت کنیم. به همین علت تصمیم گرفتیم دور هم جمع شویم و درباره فرآیند ری برندینگ خبرنگاران گفت وگو کنیم. در این رویداد از مسیر تحول هویت برند خبرنگاران خواهیم گفت که از 2 سال پیش کلید خورده و امروز با رونمایی از لوگوی تازه به تکامل می رسد.

ما همیشه خود را در روز اول و متعهد به توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر می بینیم

آرش خسرویان، مدیر بازاریابی خبرنگاران به عنوان اولین ارائه دهنده، ضمن شرح چرایی برگزاری این رویداد گفت: در جهان مطالعات بسیاری از برندها در دسترس است، اما متأسفانه در ایران هر بار با تغییری مواجهیم، از پشت صحنه و مراحل طی شده اطلاع دقیقی نیست. بنابراین با نگاهی به هویت خبرنگاران ، ترس از تعامل مستقیم با متخصصین بازار را کنار گذاشتیم تا آغازگر این مسیر تعامل محور در زیست بوم استارتاپی یا حتی در کشور باشیم.

وی با تشریح تاریخچه این شرکت گفت: خبرنگاران همسفرهرسفر است. این گزاره ای است که در چند سال اخیر خبرنگاران را با آن معرفی می کنیم. خبرنگاران از سال 1393 فعالیت خود را به عنوان پلتفرم فروش بلیط آنلاین آغاز کرد و پس از چند سال، دیگر فروش بلیط آنلاین دغدغه اصلی اش نبود. از این مرحله با توجه به شناخت از کاربر، رسالت سازمان به توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر تغییر کرد. ما مدت هاست خود را برای آنکه هر فرد با هر سطح عایدیی و با هر دغدغه ای بتواند به تجربه شایسته ای از سفر دست یاید متعهد می دانیم.

وی ادامه داد: خبرنگاران همچنان در این مسیر حرکت می نماید، اما می دانیم که مراحل بسیاری را پیش رو داریم. بر همین اساس در سال های اخیر خدماتی مثل مشاوره تلفنی سفر، ویزای آنلاین و بیمه مسافرتی، در کنار محصول تور گروهی به سبد محصولات ما اضافه شده است. روند این سال ها نشان می دهد که خدمات ما به سمت محصولات خاص تری ورای بلیط حرکت می نماید. اما چرا؟ چون سفر برای ما رفته رفته معنای پیچیده تر و بزرگ تری پیدا کرد.

سفر برای ما یک جست وجوی ساده نیست؛ یک جادو است

مدیر بازاریابی خبرنگاران در ادامه رویداد به تشریح مفهوم چرخه سفر پرداخت و گفت: سفر برای ما بیشتر از یک بلیط ساده است. سفر در نگاه ما فرآیندی 5 مرحله ای شامل خیال سفر، برنامه ریزی، خرید، تجربه و اشتراک خاطرات است. به همین دلیل ­ خبرنگاران را همسفرهرسفر معرفی کردیم؛ چراکه خود را به ارائه خدمات در تمامی این مراحل پایبند می داند.

خسرویان در خاتمه صحبت هایش با اشاره به آرکتایپ خبرنگاران اعلام کرد: با تغییر منظره خبرنگاران در سال 1399، بازنگری اساسی در زیرساخت برند آغاز شد. معمولابرندهای حوزه سفر، به علت نزدیکی سفر با ماجراجویی و کشف، آرکتایپ جست وجوگر را ترجیح می دهند، اما ما معتقدیم سفر در ذات خود مفهومی جادویی است؛ بنابراین صفت جادوگر را انتخاب کردیم.

نام خبرنگاران ، کامل ترین توصیف برای خبرنگاران است

رامین پهلوان حسینی، مدیر استودیو دیزاین خبرنگاران به عنوان ارائه دهنده بعدی به جزئیات فنی ری برندینگ این شرکت پرداخت: فرایند ری برندینگ خبرنگاران ، با تحقیقات بازار آغاز شد. در آن موقع، مجدد به این موضوع پرداختیم که چقدر تصویری که مخاطب از لوگوی ما دریافت می نماید با هویت و شخصیت برند ما همسو است؟ علاوه بر این به ارزیابی فنی لوگوی فعلی و تعریف انتظارات خود از لوگو پرداختیم و متوجه شدیم که برای ما سادگی و کاربردپذیری، از میان تمامی ویژگی های بصری از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

در مرحله استراتژی دیزاین لوگو، 3 مسیر پیش روی ما بود. استفاده از مسکات یا همان کاراکتر برند به عنوان لوگو، استفاده از تصویر یا المانی از سفر به عنوان نماد شرکت یا استفاده از فرم انتزاعی. اتودهایی در هر 3 مسیر زده شد تا در نهایت مسیر انتزاعی را انتخاب کردیم. از دلایل این تصمیم می توانیم به طیف گسترده خدمات در سبد محصول شرکت، انتزاعی بودن مفهوم سفر و شکل گیری تداعی های برند در فکر مخاطب در سال های گذشته اشاره کنیم.

پهلوان حسینی پیش از رونمایی از طرح تازه لوگوی خبرنگاران تاکید نمود: کامل ترین توصیف از خبرنگاران ، نام خبرنگاران است. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم لوگوی خود را بر اساس نام خبرنگاران دیزاین کنیم. به علت خنثی بودن و اشاره نداشتن به سرویس خاصی، برندهای بزرگی در جهان با رسیدن به بلوغ، از دیزاین مونوگرام استفاده می نمایند. جمع بندی ما نیز استفاده از حرف A برای نمایندگی کردن از برند خبرنگاران شد.

لوگوی تازه خبرنگاران ؛ متغییر در فرم و باثبات در DNA اصلی

مدیر استودیو دیزاین خبرنگاران ادامه صحبت های خود را به توصیف لوگوی تازه اختصاص داد: لوگوی انتخاب شده به وسیله ما داینامیک است، یعنی بسته به رسانه و مخاطب، فرم و شکل خاصی به خود می گیرد اما یک DNA ثابت دارد. این لوگو در عین ثبات و صلابت، نوعی پویایی و حرکت را نیز همراهی می نماید. لوگویی که با حفظ آناتومی و عناصر هویت سازش، در موقعیت های متفاوت، فرم های متفاوتی به خود می گیرد.

بعلاوه در لوگوتایپ، تصمیم گرفتیم اصلاحات بسیار کوچکی اعمال کنیم تا از هویت بصری گذشته منقطع نباشیم. این موضوع در رنگ لوگو نیز صادق بود؛ چراکه رنگ جزو عناصری است که باعث یادآوری و تشخیص یک برند به وسیله مخاطب می گردد.

وی در خاتمه صحبت هایش اضافه نمود: معمولا برندها ابتدا لوگو و بعد سایر عناصر هویتی را تغییر می دهند؛ اما با توجه به اینکه فرکانس استفاده کاربر از محصولات خبرنگاران نهایتا چندبار در سال است، برای قطع نشدن ارتباط شان با برند، از پروژه های زیرساختی مثل مسکات و فونت آغاز کردیم تا در خاتمه، به لوگو برسیم. به عبارت دیگر تصمیم ما طی کردن مسیر ری برندینگ به صورت برعکس بود. در تمامی این مراحل، کانسپت اساسی، تحول و تگ لاین همسفرهرسفر بود. طرح های اولیه بسیاری در مصاحبه های عمیق، با طیف گسترده ای از مخاطبان چکش کاری شد و بر اساس بازخوردها، تغییراتی روی جزئیات لوگو انجام دادیم تا در نهایت با انتخاب فرم نهایی، کل هویت بصری به شکلی عایدی که می بینید. امیدواریم قطعه آخر این پازل مورد استقبال جامعه قرار بگیرد و در مسیر ارتباطات، به برترین شکل از آن بهره برداری کنیم.

پس از خاتمه ارائه دوم، متخصصان، دانشجویان و اصحاب رسانه در بخش خاتمهی رویداد، نظرات، سوالات و ابهامات خود را با مدیران حاضر در پنل در میان گذاشتند و گفت وگویی دوطرفه بین مخاطبان لوگو و طراحان آن شکل گرفت.

منبع: علی بابا
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1871

به "در مراسم رونمایی از هویت تازه برند خبرنگاران چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مراسم رونمایی از هویت تازه برند خبرنگاران چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید