رودخانه ای عجیب در تایلند

به گزارش تور فرانسه، رودخانه‌ای عجیب در تایلند وجود دارد که در هنگام تاریک گوی‌هایی آتشین از آن به سمت بالا پرتاب می‌شود. این اتفاق در رودخانه گل‌آلود مکونگ (Mekong) رخ می‌دهد.

رودخانه ای عجیب در تایلند

این گوی‌های آتشین مرموز معمولاً کوچک هستند؛ اما گاهی اوقات به اندازه یک توپ بسکتبال نیز می‌رسند. این گوی‌های آتشین در 250 کیلومتر از رودخانه مکونگ دیده شده‌اند. همچنین گزارش شده است که این گوی‌ها در رودخانه‌های کوچک‌تر، دریاچه‌ها و برکه‌های این منطقه نیز مشاهده شده‌ است. در تور تایلند می‌توانید جاذبه‌های عجیب بیشتری را پیدا کنید.

مستندات دقیقی از پدیده گوی‌های آتشین ناگا (Naga) وجود ندارد. برخی می‌گویند معبد وات لوآنگ (Wat Luang) دست نوشته‌هایی قدیمی دارد که به این پدیده اشاره کرده است. همچنین در دهه 1960 گزارش‌هایی توسط برخی سربازان انگلیسی در این مورد نوشته شده است. اما به مدرک ملموسی اشاره نشده. بسیاری از مردم بومی ادعا می‌کنند که خودشان، پدر و مادرشان و پدربزرگ و مادربزرگشان در طول دوران زندگی خود همیشه این نور‌ها را دیده‌اند.

اگرچه مردم در روز‌های خاصی از ماه اکتبر ظهور این پدیده را جشن می‌گیرند؛ اما در واقع این رویداد غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد. چندین بار اتفاق افتاده که مردم برای تماشای این پدیده به محل موردنظر رفته‌اند؛ اما هیچ اتفاقی نیفتاده و گوی‌های آتشین در شب دیگری پدیدار شده است.

افراد زیادی سخت تلاش کرده‌اند تا این گوی‌های نورانی را ببینند؛ اما موفق نشده‌اند؛ در صورتی که بسیاری دیگر در اولین سفر خود با تور تایلند به این منطقه توانسته‌اند شاهد بروز این پدیده باشند. به عنوان مثال در سال 2001، حدود 3 هزار گوی آتشین مشاهده شد؛ اما در جشن سال 2004 هیچ اتفاقی نیفتاد و در سال 2008، این گوی‌های آتشین به وفور دیده شدند.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 196

به "رودخانه ای عجیب در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه ای عجیب در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید