سفید شدن مو قابل درمان است؟

به گزارش تور فرانسه، استاد پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخلاف تبلیغات فریبنده فضای مجازی، هیچ درمانی برای سفید شدن زودرس یا ارثی موها وجود ندارد.

سفید شدن مو قابل درمان است؟

کارشناس برنامه از ریزش موی سکه ای که بسیار هم شایع است، نام برد و تاکید نمود: در صورت درمان ریزش موی سکه ای، پس از چند سیکل، در مو ها مجدداً فراوری رنگدانه صورت می گیرد.

وی یادآور شد: یکسری مسائل تغذیه ای نیز باعث سفید شدن زودرس مو ها می گردد، از جمله کمبود: آهن، مس، روی، سلنیوم و انواعی از ویتامین ها مانند: ویتامین های B12، B6، D و E.

وی تاکید نمود: این باور غلط است که با مصرف ویتامین و مواد معدنی سفیدی مو را درمان کنیم، تنها در صورت وجود کمبود این ویتامین ها، می توان با تجویز آن ها سفیدی مو را درمان کرد، در صورتی که کمبود وجود نداشته باشد مصرف ویتامین ها تاثیری در جلوگیری از سفید شدن مو ها ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکسری فاکتور های محیطی مانند استرس، در سفید شدن مو ها تاثیر گذار است، استرس شدید و حاد باعث مهاجرت ملانوسیت ها از سلول های مو می گردد.

وی ابراز کرد:بعلاوه آلودگی هوا و استفاده از رنگ مو هایی که از مواد غیر استاندارد تهیه شده اند را از جمله دیگر عوامل سفیدی زودرس مو نام برد.

کارشناس برنامه گفت: برخلاف تبلیغات فریبنده فضای مجازی، هیچ درمانی برای سفید شدن زودرس یا ارثی مو ها وجود ندارد، این تبلیغات نه تنها باعث گمراهی افراد می گردد، بلکه بعضاً با ایجاد مسائلی در سلامتی آن ها همراه خواهد بود.

قیصری در پاسخ به این سوال که آیا ویتیلیگو یا پیسی درمان دارد؟ گفت: بیماری ویتیلیگو درمان دارد و می توان با تحریک ملانوسیت ها آن ها را وادار به ساختن ملاتونین یا رنگدانه مو کرد.

وی گفت: بیماری های قارچی نیز می تواند باعث تغییر رنگ مو ها گردد، بعلاوه برخی از دارو ها هم به کمرنگ شدن رنگ مو ها می انجامد، مانند: مصرف هیدروکسی کلروکین که باعث ایجاد لکه های تیره در پوست و مخاطات و برعکس باعث کمرنگ شدن مو ها می گردد.

کارشناس برنامه گفت: در ریزش موی سکه ای، سیستم ایمنی بدن به پیاز مو حمله می نماید و ملانوسیت ها را مورد هدف قرار می دهد.

وی متذکر شد: تشخیص ریزش موی سکه ای تنها با پزشک است. در ریزش موی سکه ای پیاز موی آن ناحیه از بین نمی رود و مو ها مجدداً پس از درمان قادر به رشد خواهند بود.

قیصری در پاسخ به این سوال که آیا سفید شدن مو ها با مصرف دارو های هورمونی ارتباط دارد؟ گفت: هیچ ارتباطی بین مصرف داروی هورمونی و سفید شدن زودرس مو ها وجود ندارد.

وی بعلاوه یادآور شد: سفید شدن مو ها که به صورت فیزیولوژیک ویا ارثی در افراد اتفاق می افتد، هیچ راه درمانی ندارد.

این استاد پوست توضیح داد: افراد باید با کاهش استرس، عدم مصرف دخانیات و دوری از عوامل محیطی مخرب، مانند آلودگی هوا، تا حد امکان از سفید شدن زودرس مو ها جلوگیری نمایند.

منبع: فارس

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1689

به "سفید شدن مو قابل درمان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفید شدن مو قابل درمان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید