عراق در لیست خطرناکترین مناطق دنیا

به گزارش تور فرانسه، موسسه خدمات بهداشتی و امنیتی بین المللی (International SOS) مستقر در سنگاپور، کشور عراق را در لیست خطرناکترین مناطق دنیا قرار داد.

عراق در لیست خطرناکترین مناطق دنیا

موسسه خدمات بهداشتی و امنیتی (International SOS) در جدیدترین ارزیابی خود آورده است که کشور عراق یکی از پنج منطقه ای در دنیا است که بیشترین خطر را برای مسافران به همراه دارد.

این موسسه در این ارزیابی تصریح نموده است: لیبی، سوریه، افغانستان، عراق و جمهوری آفریقای مرکزی از جمله خطرناکترین مناطق دنیا هستند.

موسسه خدمات بین المللی این ارزیابی را با استناد به خطرات امنیتی و تهدیدات سیاسی و ناآرامی های اجتماعی تهیه نموده است که ممکن است مسافران در این کشورها با آن روبرو شوند.

به نوشته روز چهارشنبه رسانه های عراق، این موسسه همچنین بعید ندانسته که همه گیری ویروس کرونا نیز با توجه به شرایط کشورها در مبارزه با آن، به عنوان یکی از فاکتورها در زمینه مسافرت در نظر گرفته گردد.

براساس ارزیابی این موسسه، کشورهای گریلند، سوئیس، اسلواکی، نروژ، فنلاند و دانمارک از امن ترین کشورها به شمار می فرایند.

این درحالی است که گزارش سال جاری موسسه اقتصاد و صلح (IEP) درباره شاخص دنیای تروریسم نیز اخیرا عراق را در سال 2019 میلادی به عنوان دومین کشور دنیا دانسته بود که بیشترین آسیب را از تروریسم دیده اند.

براساس این شاخص، افغانستان رتبه اول را در لیست 135 کشور دنیا به خود اختصاص داد و عراق در رتبه دوم و نیجریه در رتبه سوم را کسب کرد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را گفت اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند و نیروهای امنیتی عراق در کوشش برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست هستند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 865

به "عراق در لیست خطرناکترین مناطق دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق در لیست خطرناکترین مناطق دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید