10 شهر گران جهان برای مهاجران در سال 2018

به گزارش تور فرانسه، جالب است بدانیم هزینه های روزمره و سالانه زندگی برای مهاجران در کدام شهرهای جهان از همه بالاتر است. ده تا از گران ترین شهرها را ببینید.

10 شهر گران جهان برای مهاجران در سال 2018

شرکت ECA International به تازگی گزارشی از هزینه سالانه زندگی در شهرهای مختلف منتشر نموده و گران ترین شهرهای جهان را برای مهاجران معین نموده است.

برای تهیه این فهرست، دفتر مشاوره مدیریت بازرگانی هزینه روز به روز سبد کالا و خدماتی را که عموما مهاجران درکشورهای مختلف با آن سر و کار دارند، با هم مقایسه نموده است.

بخش زیادی از این هزینه ها شامل خوراک، پوشاک، سرگرمی و سیگار است. در این تحقیق که در 475 مکان در جهان انجام شد، قیمت کالاها و خدمات را مورد به مورد با سال گذشته مقایسه کردند، مثلا هزینه یک لیتر بنزین، یک لیوان قهوه و یک بلیت سینما.

شهرهای اروپایی در بالای فهرست جا گرفته اند. حدود یک سوم از 100 شهر گران، در اروپا قرار دارند. در 50 شهر گران بالای فهرست، تنها سه شهر امریکایی دیده می شوند؛ اگرچه صدر فهرست به قاره امریکا تعلق گرفت.

استیون کلیفدر (Steven Kilfedder)، مدیر فراوری شرکت بین المللی ECA گفت: شرایط مالی در ونزوئلا به طرز فزاینده ای در حال تغییر است؛ تورم سالانه تا مارس 2018 به شکل عجیب و غریبی به 7 هزار درصد در سال رسید، و در طی شش ماه تورم 1800 درصد بود. همچنان که شرایط مالی و سیاسی بدتر می گردد، و به علت پایین آمدن ارزش بولیوار، واحد پول این کشور، هزینه کالاها به صورت تصاعدی بالا می رود. به همین علت کاراکاس در صدر شهرهای گران نهاده شد.

کلیفدر بعلاوه گفت: در میان پنج شهر بالای فهرست، چهار شهر از سوئیس را می بینیم، درحالی که تورم در آنها منفی یا بسیار پایین است. توان بالای واحد پول سوئیس و به ویژه بهای زیاد مواد خوراکی از دلایلی هستند که زندگی در این کشور را برای خارجی ها گران نموده است.

گران ترین شهر را در شماره یک می بینید. میان رتبه ده تا بیست، نام هایی مثل هنگ کنگ، استاوانگر در نروژ، پکن ،کپنهاگ و سنگاپور هم به چشم می خورد.

10- شانگهای، چین

9- اسلو، نروژ

8- سئول، کره جنوبی

7- توکیو، ژاپن

6- لواندا، آنگولا

5- برن، سوئیس

4- بازل، سوئیس

3- ژنو، سوئیس

2- زوریخ، سوئیس

1- کاراکاس، ونزوئلا

منبع: کجارو / express.co.uk / businessinsider
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1565

به "10 شهر گران جهان برای مهاجران در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر گران جهان برای مهاجران در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید