غار تمتمه و آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری

به گزارش تور فرانسه، غار تمتمه یکی از زیباترین غارهای ایران است این غار در جنوب غربی ارومیه واقع شده است و یکی از زیباترین مکان های دیدنی این شهر برای علاقه مندان و گردشگران است این غار دارای طبیعت بسیار بکر و زیبایی است و می تواند از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه باشد. فاصله این غار تا ارومیه 18 کیلومتر است و در سال 1949 از طریق پروفسور کارلتون استنلی کون درباره این مکان تحقیقاتی انجام داده است که از سوی افراد زیادی مورد توجه قرار گرفته است آثاری که در این غار به جا مانده است یکی از قدیمی ترین مجموعه آثار هستند و ارزش تاریخی زیادی دارند تحقیقات نشان می دهد که این منطه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین سکونتگاه های انسانی بوده است که در منطقه آذربایجان غربی واقع شده است این سکونت گاه که در آن پارینه سنگ هایی دیده می شود از سوی تاریخ نگاران زیادی مورد توجه و اهمیت واقع شده است تحقیقات تاریخی متعددی که بر روی این غار انجام شده است اطلاعات تاریخی زیادی را در اختیار گردشگران قرار می دهد که در ادامه این بخش نیز می توانید با جاذبه های بیشتری از این غار آشنا شوید.

غار تمتمه و آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری

جاذبه های شگفت انگیز غار تمتمه:

ارتفاع این غار 1500 متر از سطح دریا است این منطقه با وجود اینکه یک منطقه سردسیری است جذابیت های زیادی دارد در فصل های گرم سال می توانید از جاذبه های بیشتری در این غار دیدن کنید طبیعت این غار بسیار زیبا و دیدنی است و دارای چشم اندازهای ویژه ای برای علاقه مندان خود می باشد. تحقیقات در این منطقه نشان می دهد که این منطقه یکی از قدیمی ترین و مهم ترین سکونتگاه های بشری بوده است و یکی از مهم ترین بسترهای شکل دهنده تمدن بشری است. آثاری که از این غار بر جای مانده است نشان دهنده سابقه طولانی این غار می باشد و در آن نشانه هایی از زندگی بشری وجود دارد قدمت این غار به بیش از 5000 باز می شود.

تاریخچه غار:

این غار دارای تاریخچه طولانی است و قدمت تاریخی بالایی دارد همانطور که اشاره کردیم این غار یکی از مهم ترین زیستگاه های بشری بوده است آثاری که از این غار به جا مانده است نشان دهنده زندگی انسان ها است و نحوه زندگی در آن دوران تحقیقات بر روی این غار نشان می دهد که انسان ها چگونه می زیسته اند و درباره نحوه جمع آوری خوراک و ابزارهای سنگی مورد استفاده در آن دوران اطلاعاتی را نشان می دهد. این غار به عنوان یکی از مهم ترین آثار تاریخی ارومیه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این غار کجا واقع شده است؟

این غار یکی از دیدنی های مهم در ارومیه است که از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است این غار در یکی از کوه های ارومیه و در فاصله 18 کیلومتری از این شهر واقع شده است و دارای چشم اندازهای زیبایی برای گردشگران است مستندات زیادی درباره این غار وجود دارد که درباره دوران پارینه سنگی اطلاعاتی را درباره این غار در اختیار شما قرار می دهد جالب است بدانید که 40 هزار سال پیش انسان هایی در این منطقه پناهنده بوده اند از سویی درباره نحوه زندگی حیوانات در این غار نیز تحقیقاتی وجود دارد.

این غار چه بخش هایی دارد؟

مهم ترین بخش های غار تمتمه ارومیه اشکوب و دو شاخه آن است در بخش های انتهایی از این غاز نیز می توانید نشانه هایی را از دستکاری های انسانی مشاهده کنید این دستکاری ها طبق تحقیقات تاریخی برای آماده کردن وسایل زندگی بوده است. در زندگی این غار می توانید چشمه آبی را مشاهده کنید که روستاییان از آن بهره برداری هایی را انجام می داده اند شما گردشگران و علاقه مندان می توانید در فصل بهار و تابستان از زیبایی های این غار بازدید کنید. هوای این غار در فصل های تابستان خنک و ملایم است و به همین علت گردشگران در گرمای تابستان به این غار پناه می برند.

بخش هایی از تحقیقات باستان شناسی بر روی این غار نشان می دهد که این غار دارای موجوداتی همچون سمور، روباه، آهو، مرال، کفتار، گوسفندان، اسب سانان و … می باشد هر یک از این حیوانات دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده اند و آثاری که از آن ها به جای مانده است نشان دهنده این است که غار تمتمه یکی از زیستگاه های آن ها بوده است. این غار دارای آثاری از دوران پارینه سنگی است با بازدید از این غار می توانید ویژگی های زیادی از آن را به دست آورید یکی از امتیازات و ویژگی های شاخص این غار این است که در انتهای این غار ارتفاع کمتر می شود انتهای این غار دو اشکوبه وجود دارد اشکوبه های پایینی مصنوعی است و ساخته دست بشری است لایه هایی از این غار دارای استحکام پایینی هستند که در بخش هایی از آن نیز این لایه ها جدا می شوند.

این غار یکی از مهم ترین دیدنی های ارومیه است و از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد شما با بازدید از این غار می توانید یکی از مهم ترین زیستگاه های انسانی را بشناسید و از جذابیت ای ویژه آن آگاه شوید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1640

به "غار تمتمه و آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار تمتمه و آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید