فعالیت های تورهای غیرمجاز گردشگری در اردبیل متوقف می گردد

به گزارش تور فرانسه، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد قانونی با فعالیت دفاتر غیرمجاز و اشخاص بدون مجوز در رابطه با برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی و کوهنوردی اطلاع داد.

فعالیت های تورهای غیرمجاز گردشگری در اردبیل متوقف می گردد

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، قادر تقی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه آنالیز فرایند اجرای تورهای گردشگری در اردبیل گفت: فعالیت دفاتر غیرمجاز استان در حوزه گردشگری مشکلاتی را برای دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از این اداره کل ایجاد نموده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه نمود: براساس مصوبه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مقرر شد با هماهنگی دادستانی و مدیریت اماکن عمومی فرماندهی انتظامی نسبت به پلمب دفاتر غیرمجاز اقدام گردد.

وی اعلام کرد: برای جلوگیری از فعالیت اشخاص بدون مجوز که اقدام به برگزاری تورهای زیارتی به مقاصد شهرها و اماکن زیارتی از قبیل مشهد، قم، قدمگاه و جمکران می نمایند و اشخاصی که دارای گواهینامه آموزشی کوهنوردی از هیئت های کوهنوردی بوده به وسیله درج آگهی و اعلام شماره تماس اقدام به برگزاری تور کوهنوردی می نمایند، با معرفی و تشکیل پفراینده ای در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم گردشگری دادستانی در سریع ترین زمان نسبت به برخورد با فعالیت غیرمجاز آنان اقدام خواهد شد که اداره کل ورزش و جوانان نیز باید برخورد لازم را با این افراد انجام دهد.

تقی زاده گفت: دفاتر خدمات مسافرتی باید برای برگزاری تمامی تورها به ویژه تورهای کوهنوردی از افراد آموزش دیده و دارای گواهینامه راهنمای تور مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و گواهینامه کوهنوردی مورد تایید هیئت کوهنوردی و اداره کل ورزش و جوانان استفاده نمایند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: علاوه بر این موارد در کارگروه تخصصی گردشگری مقرر شد اداره کل حمل و نقل و پایانه ها با رانندگان بین شهری که بدون مجوز در زمینه اخذ ویزا اقدام می نمایند برخورد نموده و در صورت ادامه فعالیت با این افراد به وسیله تشکیل پفراینده در مراجع قانونی برخورد لازم به عمل آورد.

وی اضافه نمود: برابر هماهنگی های به عمل آمده با جوامع و انجمن های صنفی مقرر شد افراد متخلف و بدون مجوز به وسیله انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان تور به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی و یا در بازدیدهای مشترک این اداره کل با انجمن های یادشده این افراد شناسایی شده تا برخورد لازم به وسیله مراجع انتظامی و قضایی با این افراد انجام گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1212

به "فعالیت های تورهای غیرمجاز گردشگری در اردبیل متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های تورهای غیرمجاز گردشگری در اردبیل متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید