مایکروسافت در پی راه فرار از جریمه آنتی تراست در اروپا

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک سال قبل مالک پیغام رسان داخل شرکتی اسلک(Slack) به کمیسیون اتحادیه اروپا شکایت کرد و پس از آن نگرانی های رگولاتور رقابت این اتحادیه افزایش یافت. از آن موقع تا به امروز مایکروسافت سعی دارد با روش های مختلف این نگرانی ها را رفع کند.

مایکروسافت در پی راه فرار از جریمه آنتی تراست در اروپا

اسلک در سال 2020 میلادی ادعا کرد مایکروسافت به طور ناعادلانه پیامرسان داخلی سازمانی آن و اپلیکیشن تیمز را در محصول آفیس خود به طور یکپارچه عرضه نموده است. این شرکت فناوری آمریکایی اپ تیمز را در سال 2017 برای بازار مجذوب کننده و درحال شکوفایی همکاری های مربوط به محل کار عرضه کرد.

البته کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنج شنبه اظهار داشت علاوه بر اسلک شرکت های دیگر نیز از مایکروسافت شکایت نموده اند. یکی از سخنگویان کمیسیون در این باره گفت: ما چند شکایت در مورد مایکروسافت دریافت کردیم که یکی از آنها مربوط به اسلک و در مورد عملکرد شرکت آمریکایی درباره محصول تیمز بود. البته هم اکنون مشغول ارزیابی هستیم و نمی توانیم بیش از این اظهار نظر کنیم.

از سوی دیگر مایکروسافت اظهار داشت به همکاری با کمیسیون اتحادیه اروپا ادامه می دهد و آماده پذیرش راهکار های واقع گرایانه برای رفع کردن نگرانی ها و بعلاوه ارائه سرویس به مشتریان است.

به گفته منابع مطلع، ناظر آنتی تراست اتحادیه اروپا در پی بازخورد از رقبای مایکروسافت درباره پیشنهاد این شرکت است.

در دهه گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا مایکروسافت را به علت نقض قوانین آنتی تراست 2.2 میلیارد یورو جریمه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1771

به "مایکروسافت در پی راه فرار از جریمه آنتی تراست در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت در پی راه فرار از جریمه آنتی تراست در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید